Film helg..börjar även dra ihop sig.

Jag har i stort sett bara kollat på filmer hela helgen känns det som.. Kom hem idag och allt.
Hade det väl okej hos brorsan. Vi har ju inte gjort så där jättemkt. Ringde min kära kompis Gisela igår och fick höra att hennes bror fyllde år. Tyvärr så fick han fira sin födelsedag på KS, nja inte så kul. Fast jag hoppas sjävklart han får komma hem snart och fira sin födelsedag stort med Gisela den 21 April då hon fyller år..19 år..uuuh hon blir en stor flicka, hennes bror fyller 21 år. Grattis, ¡Feliz cumpleaños!

Jaja, annars har jag faktiskt inte gjort så mycket just den här helgen och det känns faktiskt lite skönt. Kollade på två filmer imorse också Ladder 49 och Mighty Ducks: Mästarna.
De båda filmerna var jättebra, sorgliga i slutet. Fick faktiskt tårar i båda filmerna, fast de var jättebra filmer.

Åh, när jag åkte hem idag så tyckte jag en lite rolig sak hände, inget jätteroligt då med andra ord. Fast ja, när jag åkte hem så tog jag bussen till Danderyds sjukhus som var slut stationen och när alla skulle hoppa av så sa busschauffören en lite komisk sak. I vanliga fall brukar dem aldrig säga något, men den här gubben var verkligen allvarlig, han sa: Och detta är då slutstation, Danderyds sjukhus, och jag hoppas ni har haft en trevlig resa. Sen vill jag påminna er att kolla under sätet och omkring er så ni inte har glömt någon väska eller liknande, och hoppas ni får fortsatt trevlig dag och en riktigt glad påsk! Så får jag tacka för mig, hej!
När han sa allt det där tänkte jag; Sitter jag på en buss eller ett flygplan. Det var bara lite kul när han sa det, kanske borde finns fler sådana där trevliga busschauffisar. Som sagt bara lite komiskt..=)

Nu är det bara 2 dagar kvar på lovet och det har gått väldigt snabbt. Har faktiskt kopplat av, så det känns väl skönt
att sätta igång den sista spurten nu. För nu är det inte långt kvar, jag har praktik snart också. Oftast så brukar ju praktik perioderna gå väldigt snabbt, men nu hoppas jag inte på det eftersom jag har fått min bästa praktikplats på fler år. Karolinska universitets sjkh. Älskar det! Jag har ju tidigare sommarjobbat på KS i både Huddinge och Solna, men det känns ändå annorlundare. Min dröm är nog att få bli sjuksköterska och jobba på KS. Få se om jag ska göra någonting åt den drömmen..=)

Nå, är ganska trött eftersom jag fick äran att sova på en obehaglig soffa i natt så jag hoppas på att få sova bättre i min egna säng. Tänkte faktiskt gå och kolla på Brothers and Sisters som jag kan rekommendera är bra, och även senare så kommer en helt underbar ny serie också Justice. Tro mig de båda är se värda serier på Kanal 5.

Ha det bra!
Chao..

P.S 61 dagar kvar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0