Herregud! Vad ska man säga?

Jaa, denna dag har varit väldigt intressant. Första dagen i skolan efter påsklovet. Imorse var det väldigt jobbigt att stiga upp, jag somnade rätt sent. Fast egentligen fattar jag inte varför, jag menar jag har under lovet somnat jätte tidigt de senaste dagarna. Det är helt sjukt hur tidigt jag har vaknat och gått och lagt mig, men visst har det varit skööönt att sova. Det ska jag verkligen inte klaga på. Fast imorse var det hemskt, men jag gick upp 05:45 ungefär och käka frukost samt kollade på Vakna med The Vocie som går på Kanal 5 från kl.06-09 på vardagar. Gillar kolla på det, alltid lika kul. När jag kom till skolan imorse så var det som alla andra dagar, vi hade föreläsare hos oss en usk (undersköterska) och en sjuksyster. Det var rättså intressant faktiskt, men efter ett tag blev man väldigt väldigt trött och orkade knappt hålla upp kroppen. Jag kunde känna hur kroppen sjönk ihop och att mina ögon öppnades och stängdes ett antal gånger. Blev tvungen att röra på mig i stort sett hela tiden så jag kunde hålla mig vaken. Fast vi fick lära oss väldigt mycket om vissa saker inom akutsjukvård, så det var väldigt lärorikt.

Senare så skulle vi på ett annat studiebesök på Kungsholms dialys och fick lära oss en hel del saker. Det var faktiskt väldigt intressant. De visade oss hur en s.k. "extra njure" fungerade. Blod som åker in i en "njure" och renar blodet, och sedan förs tillbaka in i kroppen igen. Väldigt coolt och intressant..=)

Sedan hände det både en tråkig, men rolig sak. När vi satt inne i föreläsar salen så stod föreläsaren och pratade om det vi precis hade fått se och hur vätska och sådant kommer ut när buken töms osv. Helt plötsligt så hörde jag ett ljud, så jag kollade jag ner för jag trodde det var någon som typ flyttade en stol eller något. Fast det visade säg sig vara föreläsaren som råkade släppa sig. Hon fes med andra ord, och sa; Oj, ursäkta..Jag är lös i magen, nej men gud. Ni kan öppna fönstret om ni vill. Jag tyckte så synd om henne efteråt, men kunde verkligen se hur hon skämdes. Fast självklart började folk att skratta, det var lite ofräscht. Speciellt för mig som satt ungefär en halv meter ifrån där hon stod. Jag har i vanliga fall inget emot eftersom jag börjar bli van, men det här kom så oväntat. Som sagt min s.k. klass började as garva och de slutade inte. Själv så små skrattade jag, men försökte verkligen hålla mig och blev sedan till vanlig efter 8-10 sekunder små skrattande. Allt jag kunde tänka på hur hon stod där och såg hur folk skrattade under den sista tiden vi hade kvar. En kompis till mig, som satt längst fram mitt emot mig kunde inte sluta skratta. Han blev helt röd i ansiktet och jag har lätt att börja skratta om andra också gör det. Speciellt han för han är så rolig, men asså herregud! vad ska man säga egentligen? Det var ju en väldigt ovanlig upplevelse..hehe..fel av mig och skratta, men det var lite kul faktiskt fast jag tyckte synd om henne.

Annars så har dagen varit helt ok faktiskt. Har en läxa att göra, men det har annars varit väldigt lugnt. Fick faktiskt G- på mitt sjukvårdsprov som handlade om olika hjärtsjukdomar. Det var inte lätt för det var en hel del saker jag inte fick in ordentligt. Den muntliga redovisningen som jag och en till i min grupp gjorde så fick vi G..hehe så duktig är jag i skolan. Nåja, nu är det bara två dagar kvar av den här veckan sedan så är jag ledig på fredag, lördag och söndag. Jaja det var väl allt för idag i stort sett..Kanske återkommer med något nytt senare..=)

Chao people..=)

P.S 59 dagar kvar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0