Påskafton..Helt ok

Go' kväll!

Idag har det gått ännu en dag..Påskafton, inge speciellt egentligen. Familjen på mammas sida (kan man säga) var samlad, med brorsan och allt hemma igen. Det var kul faktiskt, eftersom jag träffar honom så sällan. Försöker ändra på det, men men det är som det är.

Jag bestämde mig att följa med honom hem, umgås alldeles för lite med honom. Min bror och jag står varandra väldigt nära så det känns lite jobbigt att han inte alltid finns vid en som ex. nu när jag har så mycket att göra. Fast vi träffade egentligen förra veckan när jag, pappa och min bror gick på restaurang. Det senaste vi gjorde som var något riktigt kul tillsammans var när vi var på Shakira konserten (12 Maj 07). Då var det jag, brorsan, 2 kompisar till mig och brorsan tjej. Vi hade skit kul, det var det bästa på riktigt länge. Alla vet väl vilken otrolig dansare Shakira är.

Ikväll har vi faktiskt inte gjort något speciellt, utan vi har precis kollat klart på Dirty dancing 2; Havana nights. En helt underbar film och jag kan verkligen rekommendera den. Första filmen *Dirty dancing*är helt ok den med, men jag tycker den andra är bättre pga. den är mer min smak både i dans och musik. Salsa både som dans och musik är sjukt roligt att både dansa till och lyssna på.

image6

Det var faktiskt inte så länge sedan jag lärde mig salsa, eller jag har kunnat det tidigare när vi fick lära oss i skolan en gång. Kanske var i 5:e klass eller något, men sedan så har det liksom inte legat i intresset att jag har utvecklat kunskapen. En ut av mina bästakompisar, Gisela, som är chilenare lärde mig en hel del. Vi fick i uppgift på en gympa lektion att lära ut de andra i klassen salsa. Så vi fick kombinera en egen dans rutin med olika steg i salsa. Vi tränade och det gick faktiskt väldigt bra. Jag menar vi båda har det ju i blodet att dansa till sådan slags musik, en chilenare och en colombian. =) Nee, men det var kul!

Jaja, ska sällskapa brorsan. Han kollar på tv tillsammas med Romeo (hans hund) tänkte sällskapa dem.
Go'Natt

P.S 62 dagar kvar till studenten


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0