Soligt och varmt, men tråkigt!

Alla Läsare...

Jag berättade ju igår vart jag var någonstans, men gick däremot inte in på vad jag gjorde exakt. Låt mig förklara lite mer noggrannare. Nå, igår vad jag i skolan och det var väl ok..inga klagomål där i alla fall. Däremot såg jag på rasten att någon hade ringt mig från ett nummer jag inte kände igen, bad min mamma då att ringa upp personen som hade ringt. Det visade sig vara någon som undrade om jag var intresserad av sommarvikariat på ett äldreboende. Okej, att jobba på ett äldreboende är kanske inte min dröm, men man får ta det man får och hoppas på bättre längre fram i tiden. Min dröm är nog att jag en dag får jobba på Karolinska Universitets sjukhuset antingen i Solna eller i Huddinge. Det spelar egentligen ingen roll vart, men KS är nog det enda sjukhuset som jag skulle kunna tänka mig jobba på. För mig spelar det ingen roll om jag förblir undersköterska för resten av mitt liv. Alla gånger jag har praktiserat eller sommarjobbat på ett servicehus, sjukhem, sjukhus så har jag alltid beundrat undersköterskorna mest. Vet dock inte varför, men så är det. Aja, kanske ska återgå till hur dagen såg ut igår =).. Min mamma fick vara min lilla sekreterare då och så. Ringde tillbaka idag, ska på en intervju på onsdag och det ska bli väldigt kul faktiskt..hehe.

Jag var även och besökte Giselas brorsa Marre (Marcello)..han mådde lite bättre. Fick även chansen att träffa min egen bror också, för han var också och besökte honom. Det var kul faktiskt, även fast jag bråkade med honom för någon dag sedan. Han sa till mig att han inte kunde besöka honom fast det var hans idée att åka till Marcello från början. Min store bror har i stort sett mycket att göra nu, han ska flytta och han jobbar rätt mycket. Jag menar han kommer inte ens på min studentskiva, vilket suger. Nåväl, även Gisela, hennes lilla syster, och mamma var där också. Sedan så var Marres tjej också. Alla var samlade =).. Gisela och jag stannade lite längre än de andra, det som är jobbigt är att se hennes familj behöva se Marre sådär svag och i smärta. De har lidit så mycket av det. Bryr mig verkligen om den familjen, för när jag själv har haft det jobbigt så finns dem alltid och kan pigga upp en. Jaja, var även hos två gamla barndoms kompisar till mig och kollade på katt. Min brorsa funderar på att skaffa katt, så jag hade sagt att jag skulle kolla på för att se om det fanns någon jag tyckte om. I vanliga fall tycker jag inte om katter, föredrar hundar fast om min brorsa vill ha en så får jag väl vänja mig vid en. Det fanns en svart som jag tyckte om faktiskt. Får se vad det blir.

Jag och Gisela var hemma hos henne igår som jag sa. Kollade på The Perfect man igen bara för att sist så råkade jag somna. Var så söming, men nu såg jag hela och gillade den..=) Vi somnade rätt sent också, sedan så skulle Gisela upp kl.06.00. Vi somnade vid kanske 02-03.00 ungefär..inte mycket till sömn. Jag var ledig, men Gisse hade skola och som vanligt upptäcker hon mitt i natten att hon har något som ska vara renskrivet tills idag. *Skakar på huvudet* Jaja, så jag har varit vaken sedan kl.06.00 imorse, gick ju även hemifrån henne när hon gick vid 08.00 och jag somnade inte om när jag kom hem heller så.

Har även missat en jättefin vacker, solig, varm dag. Alla har varit i skolan så jag själv har bara varit hemma (ganska tråkigt med andra ord), med mamma då da som även åker till Finland ikväll och kommer på måndag morgon. Kommer kännas lite ensamt, men oftast brukar jag hitta på något som roar mig. =)..*ler*.. Okej jag ska inte skriva mer nu för jag får berätta om kvällen senare istället.!

Byebye så länge..*Vink, vink*

P.S 56 dagar kvar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0