La Liga är äntligen tillbaka!

Hola mis queridas amigos!

Que pasa? Nå, med mig är det bara bra. En del nyheter att berätta och även lite medkänsla för er som tycker att vädret (ursäkta ordvalet) ehhh kanske SUGER. Nå ska även dela med mig med min glädje för att La Liga är tillbaka!

För er som känner mig vet hur mycket jag älskar att se Barcelona spela fotboll och se hur de äger i sina matcher. Man behöver inte alltid vinna för att vara ett duktigt lag. Förra säsongen så gick det inte så bra för Barcelona, men jag har en känsla att de kommer ta igen det den här säsongen. De har fått en massa nya talanger och en ut av de ABSOLUT (utan tvekan) Bästa fotbollsspelaren i Världen. Barcelona har nu Två ut av de bästa spelarna i samma lag och det är inte varje dag man ser något sådan hända. Den nya spelaren i Barca är Thierry Henry som tidigare spelat i Arsenal tillsammans med den svenska Fredrik Ljungberg. Alltså ni fattar inte hur glad jag är, vill så gärna åka ner till Barcelona bara för att få se Thierry Henry och Ronaldinho (en ut av de bästa spelarna) få spela tillsammans. Även tillsammans med de andra som Deco, Eto'O, Messi, Iniesta och alla de andra. Nåja, det här var ett av de bästa sakerna som hänt. Fast jag måste bara säga att deras första match i söndags mot Racing gick inte så där jättebra, 0-0, men jag har en känsla över att det kommer gå bättre den här säsongen...aja..moving on

Ska vi gå vidare...?!

Idag fick jag reda på av min samordnare att jag ska få stanna kvar ett tag till på mitt jobb. Ska få stanna där 3 veckor extra om kanske inte till och med ännu längre fram. Det är många av de fastanställda som har sagt att jag ska prata med mn chef och fråga om jag får stanna som timmis. Blev ganska glad när de sa så till mig. Så nu kan jag fråga det och även söka så mycket jobba jag kan. Lite allt möjligt tror jag, Så det var ännu en liten nyhet. Min andra nyhet ska jag nog vänta med att berätta, tills den är officiell.

Nå, nu kan jag berätta lite om igår. Haha..stackars querida Angelita (Gisela). Ibland undrar jag hur hon står ut med mig? Nåja, det gjorde hon igår i alla fall och ajuste; Jag diggar din nya låt grymt mycket, så länge jag slipper vara den som tigger pengar. Du kanske kan prova på att stå på plattan en hel dag bara för att prova på hur mycket du skulle få eller kanske t.o.m. fråga jobbet om du får sno scenen för en kväll. Då kanske jag samtidigt för önska en låt, Bäbä vita lamm..=).. Okej, skämt och sido. Igår var jag, Gisela och Min storebrorsa på Giselas jobb igen för att lyssna på deras måndags band. Det var en väldigt intressant kväll. Jag hade jättekul, men Raffe och Gisela ska nog inte dricka. De blev väldigt skumma. Hehe, nej men det var trevligt.
Como mi mensaje ayer;

Gracias por la noche, mi y hermano lo pasamos muy entretenido y gracioso.


Hmm, jag måste säga att vädret som nu har kommit är helt sjukt. Hur kan vädret ändras så snabbt. Det börjar kännas som vinter, hösten har precis börjat bara. Jag fattar bara inte. Det är så himla kallt ute så det är sjukt. Jag fryser t.o.m. när jag går runt hemma och på jobbet, då är jag liksom inomhus och allt. Aja, jag tycker bara det är konstigt

Nåja imorgon är jag ledig och ska vila ut. Jobbar ännu en dag igen därefter och sedan ledig igen en dag, på fredag alltså. Därefter så jobbar jag helgen och på måndagen. Sedan får vi se..det är allt jag vet än så länge. Jag känner mig ganska glad just nu och känner att jag kan vara ner. Saknar dock skolan fortfarande, känns som man skulle vilja gå tillbaka dit igen. Ibland kan jag känna att jag inte är redo för vuxenlivet, men vad har jag för val. Det är jobbigt att jobba inom vården, speciellt inom äldreomsorg. Det är ibland vissa dagar som jag känner att jag inte jobbade just den dagen pga. vissa anledningar.

Hur som helst people det var allt för idag och ikväll!
Ta det lugnt allesammans och ha en trevlig kväll!
Massa kramar
Marre


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0