Lucia, 13 December

Go'kväll!

Nu är det dags igen, snön har kommit. Fast tyvärr så kom det bara lite grann. Jag hoppas dock på att det ska kommer mer till nästa vecka så vi har lite hopp att det kommer mycket till jul...

Oj, tiden går allt snabbt. Det är faktiskt inte så mycket som har hänt. Jag har jobbat för det mesta nästan. Fast jag har varit ledig nu ganska ofta denna vecka, men det är helt okej för min del. Men nu när jag var ledig i måndags och tisdags så var jag hemma hos min storebror och då hade jag tidigare varit i stan med Gisela och köpt en massa julpynt som jag sedan tog med mig hem till honom. Det var jättemycket saker. Hade köpt en liten gran till honom med en massa julpynt och alla möjliga saker till, glitter, kulor, stjärna och ljus..osv. Den blev jättefin efter vi blev klara med den. Hade även köpt en adventsljusstake till honom också, med torrmossa och fina ljus till. Vi hann dock aldrig använda den, men jag hoppas på att han åtminstone kommer att göra det. Och till sist men inte minst så köpte jag en jättefin stjärnlyckta som skulle hänga i taket. Den var väldigt, väldigt fin faktiskt. Så från att inte ha något julpynt till att ha en gran och en massa andra små saker. Det blev i alla fall jättefint. Jag fick även träffa hans katt. För er som inte vet så tycker jag inte alls om katter. Först och främst är jag allergisk mot dem och sedan så får de sådana här konstiga ryck på kvällarna när de bara springer runt hela tiden som om det brinner i baken på dem. Det har jag varit med om jättemånga gånger. Katter som blir helt galna på kvällarna. Min brorsas katt började välta saker och sprang runt som en galning och var på bus humör. Jag är ganska rädd för katter och fick ju panik. Jag blev så arg och bara klagade på katten hela tiden. Men det är så, jag tål helt enkelt inte katter. Jag är mer en hundmänniska..tyvärr. Han har ju även en hund också. Lilla Romeo, en chiuaua, fast jag tror han är en bland ras av en annan slags hund. Fast han är i alla fall en jättesöt hund. Sedan så var även brorsan och jag och handla lite i Täby centrum. Han passade även på att klippa sig. Skulle vara fin till julmiddagen som han var på igår (onsdag)

Som sagt tiden går snabbt. Idag är det lucia. Har varit på två Luciavak och det var först på en skola klockan halv nio imorse och sedan så var det på mitt jobb klockan elva. Jag var ledig idag så jag var första på min gamla, gamla skola och sedan på jobbet. Det var nämlingen så att jag hann gå på båda. På det första luciavaket så var Giselas näst minsta lillasyster med i luciatåget, så därför var vi då där och tittade. Därefter så gick Giselas minsta lillasyster luciatåg på mitt jobb så då gick jag även dit för att se henne gå. Båda tågen var jättefina, men jag måste säga att det lucia tåget som var på jobbet var finast, men det luciatåget som var på skolan var gulligare. Hur som helst så var det väldigt trevligt att gå på båda två.

Senare så åkte jag och Gisela in till stan för att kolla på julklappar, men som vanligt så kommer vi hem med saker till oss själva. Haha, alltså jag kan inte rå för det. Jag måste skärpa mig jag har ju bara i stort sett en vecka på mig för att handla alla mina julklappar. Ska eller måste fixa det nästa vecka.

Annars så har det bara varit lugnt. Ska gå nu, måste tvätta håret!
Ha det så bra!
..Skriver imorgon igen!

God Natt och Sov Gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0