Några dagar kvar till Jul.

God Morgon allesammans!

Nu är det bara några dagar kvar till Julafton.
Nedräkningen har börjat!

Idag är det bara tre dagar kvar till julafton och det har inte hänt så mycket sedan dess. Jag har som vanligt jobbat och nu de senaste dagarna har jag handlat julklappar. Just nu känner man sig lite stressad, men det kunde faktiskt varit värre. Tack och lov så behöver jag inte tänka på jag måste jobba så mycket. Denna vecka jobbar jag bara tre dagar egentligen, men nu idag så tog jag på mig ett extra pass. Det är bara fem timmar. Jag menar de arbetspass jag har den här veckan ingår ingen rast för det är så korta pass. Imorgon lördag t.ex. så jobbar jag bara fyra timmar. Det är igenting!

Igår så fick vi julklappar av jobbet och det var väl inte direkt något jag önska mig, =). Nåja, jag ska egentligen inte klaga, men det var väl okej. Fick även en julklappa av en ut av mina arbetskompisar. Hon var så söt. Även om det inte var värsta grejen så var det ju något speciellt. Jag tycker det var mycket bättre än det jag fick från jobbet. Bara för att det kändes lite personligt. Alla fick ju i stort sett likadana presenter. Jag har liksom ingen användning ut av den.

Idag har jag lovat mig själv att jag ska börja städa mitt rum, vilket jag egentligen borde göra än att sitter här och blogga. Men jag hinner nog (hoppas jag =)...). Mitt rum är ganska stökigt. Börjar själv trampa på saker och får ibland svårt att stänga dörren till själva rummet, men det är så det är helt enkelt. Julafton börjar trilla in och idag ska även jag och mamma julstäda samt pynta. Hon ska nog även åka och handla sina julklappar. Lönen kom ju även idag. Jag var lite besviken på min lön, kändes lite liten. Men jag ska kolla upp det. Det kanske stämmer, får se. Som sagt så ska jag ju jobba på julafton, annandag jul, nyårsafton och nyårsdagen. Så det blir ganska mycket bara där. Nåja, alla julklappar är i stort sett köpta. Har dock några kvar som jag måste fixa till på måndag. Så jag har därför fått hjälp av mi querida angelita, som ska köpa de sista åt mig. Jag blev så glad när hon sa, ja.

Nåja, kan skriva lite imorgon igen. Måste verkligen sätta fart lite nu. Vaknade tidigt imorse, men jag steg inte upp förrän nu och jag känner att jag måste göra mig i ordning.

Ta det lugnt nu med julhandlandet!
Ha en bra dag!

Chao amigos!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0