Nyårsafton!

Hejsan allesammans!

Idag är det nyårsafton och hela år 2007 har redan passerat. Shit vad saker och ting har hänt under hela detta år.
Jag har tagit studenten, fått ett underbart jobb, lärt känna nya människor, fyllt 19, tagit ett stort steg in i arbetslivet och vuxenlivet. Har tagit stort ansvar och känner att jag åstadkommit mycket. Jag har nog aldrig varit så här nöjd med mig själv förut faktiskt. Jag hoppas i framtiden att jag kan åstadkomma mer.

Jag kanske ska berätta lite om hur julaftonen var. Det var ganska stressigt, men det värsta var väl att jag inte hade någon julkänsla i kroppen. Humöret var ju på topp som vanligt, men det kändes väl inte som julafton eftersom vi inte hade någon snö. Ska verkligen det finnas snö på julafton eller är det bara en sak som vi är vana vid? Jag menar jag tycker det är själva poängen eftersom tomten kommer med sina renar och allt. Tomten är ju faktiskt själv vinterklädd, så jag tycker nog nästan det. Plus att se hur snön lägger sig på granarna är väl det vackraste tillsammans med alla juldekorationer som folk gör. Jag tycker det är ganska synd ändå att snön aldrig blev av.

Hur som helst, på julafton jobbade jag ju 7-12. Så när jag kom hem vara det raka vägen in i duschen och därefter finklädd och fixa sig fin i håret och allt. Sedan kom Gisela och min storebror. Fast brorsan kom väl lite senare. Men jag, mamma och Gisela tittade på Kalle Anka i alla fall. Det är något vi alla eller de flesta gör på julafton. Sedan åt vi god julmat och drack gott vin till. Det följdes därefter med julklappsöppning och lite fika. Fick mycket fina julklappar av familjen och vännerna. Senare mot kvällen så skulle jag och min bror för första gången fira Sydamerikansk julafton. Så senare gick vi upp till Gisela och firade jul. Deras jul firas lite senare. Vid 21-tiden åt vi julmat och runt 23-tiden smällde vi raketer och 00-tiden öppnade vi julklapparna. Det var faktiskt jättetrevligt och vi var ju upp mot 11 personer. Min bror tog även med sig sin hund också som sprang runt överallt. Det var ganska kul, ska lägga in lite bilder på honom någon gång. Ska försöka göra det i veckan. Hur som helst jag var uppe ganska sent. Ska inte säga riktigt när jag kom i säng för jag ångra mig ganska mycket, men det var någon gång dagen efter. Nåja, det var en jättebra julafton.

Med tanke på julklappar så kom jag på att vi fick ju julklappar på jobbet också. Det var en reseneccessär, men den gav jag bort till en annan i julklapp för jag har inte så stor användning ut av den. Fast en kompis på jobbet vill inte ha sin så jag ska få hennes också. Sedan så var det två andra arbetskollegor som gav mig julkappar. Som sagt jag har sådan tur som har fått sådana snälla kompisar. Det är därför jag trivs så mycket.

Nu i lördags så var jag hos min pappa och firade lite jul, men vi slapp julmaten tack och lov. Men det var jättetrevligt. Båda brorsorna var där så vi hade jättekul. Titta på film tillsammans och spelade X-Box. Vi blir som barn igen när vi träffas och det är ganska skönt att vi kommer så bra överrens. Fick lite mer julkappar och fick familjen på pappas sida samlad. Jag åkte hem dagen efter, eftersom jag skulle jobba idag 7-12. Men när jag kom hem då igår så åkte jag, mamma och hennes fästman iväg och köpte en laptop (bärbar dator)  till mig. Använder den just nu och jag är faktiskt skit nöjd. Har lagt in musik och lyssnar nu på låtar som får min kropp att rysa och le stup i kvarten. Hehe, men sådan är jag. Aja ska börja runda av nu. Måste börja göra mig i ordning. Har mycket att göra. Ska göra mig i ordning, får snart gäster. Eller kompisar till mig ska komma hit innan vi drar ut. Ska umgås och skåla lite..!

Som sagt det är ju nyårsafton idag och jag kan höra rakterna nu hela tiden. Det har hållt på ett tag nu. Låt våra kära djur överleva kvällen-natten-morgonen.. De får det ju som jobbigast..de flesta är så rädda och gömmer sig. Det är synd om dem faktiskt. Nåja....

Men jag får önska er alla ett Gott Nytt år 2008. Låt detta år bli bättre än det förra. Se det som en ny start på livet
Ha det så bra!
...höjer mitt glas och säger: ..SKÅL!

- Chao amigos! y Tenga un bien noche..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0