Vad händer efter sommaren?

God kväll!

Idag har det varit en ganska rolig dag faktiskt. Kan tyvärr inte klaga över något. Var på middag idag hos min brorsa tillsammans med Gisela, hennes brorsa och hans tjej. Det var faktiskt kul. Allt slutade helt annorlundare än vad jag hade förväntat mig. Min brorsa tycker jag har dåliga samtalsämnen vid matbordet, HA, då kan jag ju säga redan nu att det finns ännu värre. Se bara på vad som pratades om idag. Ja, det var ju inte direkt något samtalsämne vid matbordet i alla fall. Fast vi hade faktiskt kul ändå och det var väl det viktigaste. Vi fick ju även väldigt fint väder idag också. Så det gjorde så att man automatiskt blev lite på glatt humör.

Nå det har inte hänt så mycket jag har varit hemma de närmaste två dagarna, det har varit helt okej faktiskt. Imorgon får vi väl se vad som händer. Inte för jag har något planerat direkt. Man får ta dagen som den kommer.

På måndag börjar jag jobba igen, så det känns väl bra på sätt och vis. Kändes ändå skönt att få vara ledig dessa dagar. Skulle inte ha emot något att vara ledig ännu en vecka till. Det var som jag sa till Jocke idag efter vi hade lämnat Jenni. Jag träffade dem senare nu på kvällen lite snabbt. Det jag sa var att jag har liksom inte hittat något jag brinner för och det stör mig väldigt, väldigt mycket. För det gör samtidigt det svårt för mig att gilla det jag gör idag. I framtiden vill inte jag nöja mig med att jobba inom äldreomsorg även om jag sa att jag skulle kunna göra det förut. Jag menar, det är inget jag verkligen brinner för. Utan jag vill hitta något jag känner att jag skulle kunna jobba med för resten av mitt liv. Just nu är jag så orolig över att jag inte kommer finna något, är det för att jag inte söker det eller är det för att jag bara har fått ångest över att jag bara jobbar över sommaren? Jag förmodar att det bägge delarna. Min dröm är att börja jobba på ett sjukhus eller finna något annat utanför vården. Allt känns så jobbigt, jag måste ju hitta något. Fast vad för något? Hur hittar man det man verkligen vill jobba med? Jag skulle jätte gärna vilja resa, men hur ska jag kunna resa när jag inte ens knappt har pengar till det. Måste ju jobba och sedan börja resa. Det är sådant som är så svårt att sluta tänka på, tycker jag.

Hur som helst, det är väl det som är den stora fråga just nu. Vad händer efter sommaren?
Ska dra mig tillbaka, börja fundera lite vad jag skulle vilja göra om jag fick chansen!
Ha det bra allihopa! God Natt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0