Sorry..men jag hade ingen ork..

Tjabba tjena hallå!

Som ni såg så lade jag in två bilder från min student. Det kommer fler senare, men det var dem jag kände för att lägga in. Jag skrev inget igår som jag sa att jag skulle göra så jag gör det nu istället. Igår så var jag hos min storebror och då kände jag inte för att berätta det jag skulle berätta. Fast jag gjordet aldrig, sorry..men jag hade ingen ork att göra det. Men som sagt så skrev jag att det hände en del i fredags, och det gjorde det också. Jag jobbade igen nu i fredags och det var kul. Många frågar; vad är det du får göra för något? Då vet jag liksom inte vad jag ska svara för det är en sådan fråga som man nästan borde veta vi det här tillfället. Alltså kanske inte i detalj, men i alla fall en del. Det är liksom ungefär samma sak som jag fått göra på mina tidigare praktiker och sommarjobba. Ta hand om de äldre, ge dem omsorg och vård. Se till att de mår bra och hjälper dem med deras hygien och hjälper dem med de fysiska saker som de inte klarar av själva, som t.ex. att klä på dem, tvätta och duscha, vissa behöver matas och sådana liknande saker. Alla tänker väl, hur klarar hon av det? Hur klarar hon av att byta blöja på dem och torka dem i rumpan? Jag kan ärligt berätta att det inte var lätta, men de här äldre människor har en gång i tiden varit i vår ålder och har säkert tänkt likadant. Men jag menar en vacker dag kommer vi också hamna där och vem ska då ta hand om oss, jo människor i min ålder och uppåt. Dessa människor har varit med om mycket, och de är inte vilka som helst. De har ju också en gång i tiden varit en stor del samhället. Någon målare, snickare, sångare, affärsman osv. De är ju även någons förälder och någons mormor eller morfar, farmor eller farfar. Jag tycker det är bra att det finns folk inom äldreomsorg och på mitt arbete så är man jätte noga med hur man bemöter dem och behandlar dem. På vissa ställen bryr man sig inte så mycket om sådant, utan då utför de bara sina arbetsuppgifter så fort som möjligt. Här tar vi den tiden som behövs och stressar inte, för då mår ju inte patient bra. Kan bli väldigt orolig. Hur som helst jag trivs och ser faktiskt fram emot imorgon, även om det betyder att jag måste gå upp tidigt som klockan 05.00.

Nå, vad hände mer i fredags? Ajuste jag fick ett sms av Malin (grannen). Hon hade skickat ett sms till mig vid halv tolv någon gång. Det här är liksom inge speciellt, men det är lite komiskt. Jag fick hur som helst ett meddelande som det stod: Vad är det för fel på din mobil? Jag har försökt ringa flera gånger men det kommer bara en röst som säger; "Abonnenten du söker kan inte nås vid tillfället, var god försök senare". Ja, det var det jag trodde i alla fall. Så jag skickade en massa meddelande till Malin och bad henne svara på sin mobil. Jag frågade även vad hon ville osv. Blev nästan arg eftersom hon skickade mig det där meddelande. Jag tänkte liksom varför svarar hon inte om det nu var så att hon ville få tag på mig. Sedan så skickade hon tillbaka ett meddelande som hon du skrev att hon inte fattade vad jag pratade om. Jag berätta för henne att hon tydligen hade försökt ringa, men att min telefon var avstängd och det var därför hon inte kunde få tag på mig. Fast sedan tänkte jag; Varför fattar hon inte vad för meddelande jag pratar om? Jag läste därför om meddelandet igen då det egentligen stod; Vad är det för fel på din mobil? Jag har försökt ringa flera gånger men det kommer bara en röst som säger; "Abonnenten du söker HAR SEX just nu, var god VÄNTA". Jag var inte så smart, jag läste meddelandet så snabbt så jag förutsåg bara innan jag ens läst hela att hon menade abonnenten du söker kan inte nås vid tillfället så jag förstörde i stort sett hela skämtet i det hela. Nej, det var ganska dumt av mig. Började liksom bli lite sur på Malin när hon inte svarade och ville berätta vad det var hon ville. Hur som helst det var inge speciellt.

Senare under den dagen träffade jag Gisela. Vi gick hem till mig lite snabbt och käkade och solade på balkongen. Sedan så åkte vi för att träffa hennes syster för att låna pengar till SL:s Sommarlovs Kort. Vi skulle träffa henne vid hennes jobb runt fyra. Därefter av slump följde vi med henne till hennes andra jobb (arbetsnarkoman?) och jag kanske har berättat innan att Giselas storasyster arbetar tillsammans med mina Gudföräldrars son. Känt honom han hans syster sedan jag själv var bebis. Fast vi har ju i för sig inte träffat honom eller hans syster sedan jag vet inte hur länge. Men då så fick jag träffa honom och det var helt sjukt. För jag kunde se ett ansikte på honom innan, det var helt omöjligt fast hans syster kunde jag komma ihåg mer ut av. Hur som helst så var det jättekul och mycket mycket trevlig att se honom igen. Världen är allt liten...=)

Det tråkiga var att några jag känner hade förlorat en nära vän till dem. Usch, det var jättetråkigt och hemskt. Självklart händer det saker i livet, att man dör osv, men det här var så himla oväntat. Så det var jättejobbigt för dem. Nåja, det var det tråkiga...men jag hoppas de snart kommer må lite bättre..=(..Vill helst inte nämna några namn!

Jag tänkte berätta om helgen hos brorsan, men det tar jag imorgon. Måste börja göra mig i ordning för att gå och lägga mig. Ska upp tidigt imorgon liksom. Fast ni som är lediga får väl njuta av den underbara fritiden ni har! Så får ni väl tänka på mig, när jag ska upp tidigt...klockan fem på morgonen och allt.

God Natt mitt herrskap och damskap!
Så får ni sova så gott!
Bajs Bajs..=)..Hejdå rumpnissar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0