Studenten dagen kom och gick..

Tjabba, tjena, hallå!

Dagen igår var ingen vanliga dag, utan det var den dagen då jag tog studenten..=)..Det var en dag jag har väntat på så länge jag kan komma ihåg. Allt var pekfekt, allt gick jättebra. HELA min familj var där och även vänner som kom till utspringet. Det blev en dag jag aldrig kommer att glömma, utan alltid ha i minne.

Natten som var från torsdags till fredags (igår) var riktigt hemsk. På kvällen efter mitt lilla besök hos Gisela var jag jätte trött och ville bara gå och lägga mig. Fast när jag väl kom i sängs så fick jag det jättesvårt att sova vilket ledde senare till att jag var vaken ett bra tag. Jag minns att sist jag kollade på klockan så var den 03.00, sedan så hade jag ju ställt väckar klockan på 06.00. Så det blev tre timmars sömn dåra. Fast jag gick upp även om jag var trött eftersom jag visste vad som skulle göras och allt gick bara bra. Självklart var jag ju trött under dagen, med värmen som låg på så som den gjorde hela dagen så blev det ganska jobbigt.

Hur som helst, på morgonen så var det ju champangefrukosten kl.09.00 och då träffades vi i en park vid min skola. Där satt vi allihop till tio tiden kanske, sedan begav vi oss upp till skolan. Det var ju så att vi trodde att vi skulle fotograferas inomhus, men det visade sig senare då att vi skulle vara ute och fotograferas. Ni kanske inte förstår det jobbiga i det hela. Vi blev först tvugna att gå upp till skolan för att vi skulle fotograferas. Fast sedan så blev vi tvugna att gå ner igen till samma ställe som vi precis var på. Och i de skorna man hade på sig så var det inte lätt kan jag ju säga. Man fick ju skit ont i fötterna när man behövde gå så mycket och snabbt. Hur som helst det blev i alla fall bra i slutändan. Vi signerade även i varandras mössor och skrev en liten hälsning. Vi är ungefär 33-34 elever, så alla förutom jag skrev i min mössa. Det såg så klottrigt ut när jag fick tillbaka den igen. Haha, jag bad även min mentor att skriva i den och det gjorde hon också.

Senare vi studentlunchen så samlades ju alla treor och lärare. Då delades även en massa diplom ut till en del elever i klassen. Jag kan ju säga att maten var ju inte direkt något vidare. Usch, den var inte alls god. Först och främst var den kall, det var kykling med små potatis med skal på och någon rödsås som var ganska stark. På sidan av tallriken så var det fullkornsbröd till. Nja, jag tycker att de kunde gjort bättre. Tårtan däremot var väldigt tjusig och mycket god. Det var bara synd att de delade ut fikat klockan tjugo i två, bara tjugo mintuer kvar innan vi skulle springa ut. Så man kände sig ganska stressad. När jag och Gisela då bara skulle skynda oss att gå på toa så sa dem att vi skulle mötas om ungefär tio minuter. Så vi skyndade oss, men när vi kom ut så hade alla gått ut redan och vår klass hade redan börjat tåga mot parken. Haha, så jag och Gisela fick springa efter de andra. Vår klass var den mittersta, det var två klasser framför och två bakom. Vi hann precis fram innan det var vår tur. Så vi kunde pusta ut ordentligt. Jag fick jättemycket grejer runt halsen, hade redan tre grejer när vi kom ut och därefter så kom det bara mer och mer. Allt var i alla fall jätte bra och det var bara kul.

Flaket dåra, jo det var väl intressant. Vårat flak tog ganska lång tid på sig innan det åkte. De va jättenoga med alla säkerhets grejer osv. Det var ju tur, men det var mycket kontroller innan vi kom iväg. Fast det som var lite kul var att stereon inte funkade. Så en del blev ganska sur, men när vi åkte runt och kom till Mariatorget så sprang då Angelicas (en kompis) pappa in på affären Expert och köpte en sladd, sedan längre fram så stannade de vi en annan teknisk affär och köpte en hel ny stereo. Angelicas pappa kände lastbilföraren så han åkte också med då. Men det var jättesnällt av Angelicas pappa att han verkligen ansträngde sig och tillslut så fixade det ju sig och vi fick igång musiken.

När jag kom hem sedan till mottagningen så fanns mina gudföräldrar där. Har inte sett dem på evigheter och det var helt underbart. Mammas gamla klasskamrat var även där. Det var kul att träffa människor som man i vanliga fall inte träffar. Jag fick även jättefina presenter. Av mamma, hennes fästman och min moster så fick jag en resa eller det är mer så att de ska bjuda mig på att flyga till Barcelona. Jag har tjatat om det så länge och jag SKA åka, det är liksom ett MÅSTE för mig. Så det var jag jätteglad över. Ska försöka fira min 19 års dag där nere med några kompisar. Så det blev jag jätteglad över. Senare så kom Jenni, Ida och Jocke. Vi satt på ballkongen och käkade lite och hade trevligt. Var så glad över att se dem när de kom..=)..jag är väldigt nöjd med hela dagen. På kvällen senare så gick vi aldrig ut och firade med klassen, men däremot gick vi upp till Gisela och hängde ett tag. Träffades hennes familj osv. Så det var kul det med. Jag kom väl hem runt halv fyra och somnade runt hlav fem, fem någon gång. Vaknade runt tio imorse bara för att min bror ringde och därefter blev det varmt.

Är glad som bara den eftersom jag nu äntligen har tagit studenten. Får faktiskt tacka er som gjorde den dagen till en ut av de bästa dagarna i mitt liv. Jag kunde inte ha önskat mer. TACK SÅ MYCKET!

Just nu är jag hos min pappa och imorgon ska jag till min brorsa. Det är varmt, men jag överlever. Är ganska lättklädd nu, inga överdrivna tröjor eller byxor. Hur som helst gott folk. Det där var en liten uppdatering om gårdagen! Ha det så bra allesamma!

Nu kan jag äntligen kalla mig själv för Undersköterska.

Ha det gött! Goa kramar
Marre..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0