25 maj 07..exakt 2 veckor kvar!

Hej nära och kära!

Idag har jag varit ledig hela dagen och är även ledig hela helgen, vilket jag bara njuter av. Just nu är jag hemma hos min pappa och pratar med Gisela samt tittar på Criminal Minds. Har idag tittat på Pirates of the Caribbean, Dead man's Chest tillsammans med min lillebrorsa. Jag ska försöka gå och se den tredje filmen med Gisela nästa vecka. Vad har jag mer gjort idag då?!..hmmm. Aa, jag har ju inte gjort något speciellt direkt, som sagt jag är hos min pappa just nu. Är här för att fira min lillebror, Patrik. Jag köpte inget speciellt till honom utan han fick 2 glas med Coca cola märke på, en liten lampa som man har på sin nyckelknippa och sedan en nördig fast söt liten penna. Som sagt det var inge speciellt. Tyvärr så ska jag inte stanna här så länge utan åker hem redan imorgon, först och främst vet jag inte om jag skulle klara av att vara här så länge. Har lite svårt att stanna här länge pga. uttråkhet och andra saker. På söndag är det även Mors dag och då vill jag vara hemma hos mamma istället. Skulle egentligen gå och titta i kyrkan på när Giselas lillasyster konfermerar sig, men vi får se. Måste även göra en lite läxa till på måndag. Skriva vad som har hänt alla dagar på praktiken. Jag har med andra ord lite att göra tills dess.

Vad man man ge till sin mamma på Mors dag? Det ska ju självklart vara något som antingen är omtänktsamt, roligt, något användbart, fint eller kanske en liten prynad. Min mamma är lite svårt, jag vet inte varför?! Utan jag vet inte, vi får väl se. Jag hittar nog någonting. Ibland tänker jag mig själv som en mamma (inte för att jag har några barn) utan mer som om vad jag själv skulle velat ha från mitt "barn". När man var liten så ritade man ju dessa teckningar och skrev fina kort, men nu vet jag liksom inte. Jag har samma problem på Farsdag, fast oftast brukar jag bara fråga min bror vad han skulle vilja ha av sitt "barn" ifall han vore pappa. Han brukar komma med svar som; Inte vet jag heller. Och det är ju inte direkt till någon hjälp, eller hur? Aja jag f¨år se vad det blir i slutändan.

Nu är det exakt två veckor kvar till den absolut största dagen i mittliv på länge. Jag längtar så otroligt, men jag vill inte ha förstora förväntningar eftersom jag själv inte vill bli besviken. Som igår frågade min storebror vad jag skulle säga om han inte kunde komma på min student. Vad ska jag säga?! Det är väl bättre att han förvarnar mig än att jag får reda på det dagen innan eller samma dag. Därför har jag inga förväntningar på att han ska komma. Jag hoppas av hela mitt hjärta att allt kommer bli bra den dagen, inget eller ingen som ska orsaka några problem. Då den stora dagen kommer, så kommer jag bära den vita mössan med mitt namn. Jag kommer därefter se mig själv som en ut av de ungdomar som aldrig behövde gå om eller hoppat av och börjat om igen. Jag var även inte en av de som gav upp. Från och med den dagen när den kommer så tar jag på mig min mössa och ser mig själv som den tjejen som tog studenten. Jag klarade det för både min skulle och höll huvudet högt när jag hade det som svårast. Det har jag bara min familj och mina vänner att tack. Speciellt de människor som sa till mig att jag skulle klara det och att de trodde på mig. De orden har jag för det mesta fått höra av min älskade mamita, hon är ett stöd jag oftade luta mig på när jag behövde någon som mest. Så utan henne hade jag nog aldrig klarat det, gracias mi querida mamita..te quiero mucho!!!

Nåja, det var det! Jag har nu tänkt att göra lite annat på datan. Sedan ska jag nog sova för jag är trött och funderar på att åka hem tidigt imorgon! Då kanske jag och mamma hinner åka och kolla på studentkläder. Hur som helst! Det blev en vacker kväll och nu är det två veckor kvar som jag måste hålla ut. Det klara jag nog. Jennifer tar ju studenten snart! Jag hejar på dig då! Ska försöka vara där då och fira dig. Kommer vara stolt och glad för din skull. Och Jocke din tur kommer efter det. Ska vara stolt över er båda två då! Nej gud, nu sitter jag hära och *gäspar* vilket betyder att jag måste sova snart! Ha det så bra allihop..!

God natt och ha en fortsatt trevlig kväll!

P.S Nu är det bara *14* dagar kvar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0