Ännu en vanlig dag..

Halloj!

Nu ska vi se, dagen har varit bra och jag mår bra! Vi hade en lektion idag i skolan och det var väl sådär, vi åkte till skolan bara för att ha en repetition på HLR..för er som inte vet vad det står för: Hjärt och lung räddning. Jag har gått omvårdnadsprogrammet nu i tre år och varje år så har vi fått göra HLR, även när jag gick i nian så fick jag göra det. Det börjar bli lite för mycket, jag vet att det är jättebra att kunna det fast behöva upprepa det ett par gånger är lite jobbig. Självklart så fräschar man bara upp minnet, men jaja.

Imorgon är det en stor dag för två kompisar till mig, speciellt Jennifer som är min bästa vän. Hon tar studenten imorgon, men även min barndoms kompis Malin som också är min granne. De båda går i samma skola, så det var ju tur för mig att jag får se de båda två. Jag är jätteglad för bådas skull, ska gå och se på deras utspring imorgon. Det är fler som jag känner till från min gamla skola som också går i den skolan och ska ta studenten imorgon. Vi får se hur det blir, jag hoppas det kommer bli en bra dag för dem i alla fall, även om vädret kanske inte kommer vara med dem. Nåja vi får se hur deras dag kommer se ut imorgon, men det är nu bara några timmar kvar för er. Hehe..=) Träffade faktiskt grannen lite snabbt tidigare idag för att ta sällskap till affären och då pratade vi lite om hur nervös hon var. Hon berättade att det fortfarande är svårt att förstå att imorgon är hon arbetslös..hehe nej jag skoja, men hon sa faktiskt det också, men hon har svårt att förstå att imorgon går hon ut skolan. Jag pratade även med kära rara Jennifer som också har mycket att planera och göra imorgon och idag. Jag fick även en chans att berätta en sak för henne som jag mer berättade som ett erbjudande. Det är en sak jag fick reda på av mamma som jag hade tänkt att berätta för er imorgon. Vissa vet redan om det, men det är en rätt stor grej faktiskt!

Min lärare berättade en rolig sak idag. Jag ska skriva den som en dialog/berättelse. Detta är en händelse som hände mellan en lärare och en elev..
Eleverna sitter i sitt klassrum och har lektion. Plötsligt säge en elev till sin lärare;
- Berit vill du se min snopp? säger eleven till sin lärare
-  Ja, gärna. Varför inte? svarar läraren

Alla i klassrummet kollade förvånat på både eleven och sin lärare, samt började små skratta.

Även eleven själv blev förvånad av svaret. Sedan säger läraren åter;

- Men skulle vi kunna ta det på rasten så jag kan hämta mitt förstoringsglas.
Vid ett senare tillfälle så var det rast, och då frågade eleverna läraren;
- Berit, hur länge får vi ha rast?
Då tittade läraren på eleven som ville "visa" sin snopp och sa;
- Ja, det beror ju på hur länge du hade tänkt att visa den!

När jag fick höra det här så kunde jag inte sluta skratt, för det var så kul. Det roligaste var att eleven trodde väl att han skulle få en utskällning och bli utskickad pga. att han ställde en sådan där dum fråga. Ja, det var väldigt korkat fast det var ändå roligt. Men detta var något jag bara blev tvungen att berätta. Hur som helst, det finns inte så mycket att berätta idag utan jag ska nog börja dra mig tillbaka.

God Natt!

P.S 10 dagar kvar!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0