En otroligt jobbig och seg kväll!

Go' Kväll alla läsare!

Idag och nu ikväll så har jag varit väldigt trött, det har varit ganska mycket på praktiken faktiskt. Det har varit lite tungt, men jag har väl överlevt. Jag har då fått den jobbigaste gruppen på avdelningen kan man säga, eller jag ska ju inte klaga på alla patienter för jag har även mina favorit patienter i den gruppen. Fast det finns en till två stycken som kan vara lite jobbiga. Hann knappt äta middag pga. att de här larm klockorna som patienterna har rings det hela tiden på och det var bara fyra från personalen och jag då som jobbade. Sammanlagt var det väl 17 patienter och de allihopa behöver ju extra hjälp med tanke på att nästan mer än hälften behöver ju hjälpa att röra sig runt, som gå på toa, byta kläder, kanske de vill ha hjälp med små saker som ha något att dricka, eller de har ont. Det är mycket sådant som gör så att man springer väldigt mycket. Jag som elev gör mitt bästa och springer och svarar så fort någon larmklocka ringer. Nej, usch så idag har det varit lite kämpigt faktiskt. Fast imorgon så är det ju måndag och då är jag ledig så jag ska försöka passa på att sova och ta det lugnt, behöver nog det.

Det hände en liten rolig sak inatt då, jag har alltid mobilen på i stortsett dygnet runt. Så inatt hade då min storebrorsa skickat ett meddelande till mig vid kanske tre tiden på morgonen eller natten, och då reagerade jag på det. Så mitt i allt trodde jag det var väckarklockan och började tända sänglampan och satte mig på sängen. Jag hade det gamla vanliga i huvudet att tänka på som jag alltid har när jag ska jobba tidigt "jag gör det för praktikens skull". Fast innan jag ens reste på mig, så tittade jag på klockan och tänkte "klockan är tre, varför har jag ställt klockan på tre för?". Därefter tänkte jag efter ett tag för jag var inte säker på ifall jag skulle få sova en och en halv timme till eller om jag t.o.m. jobbade kväll. Det visade sig att jag jobbade kväll som tur var. Fast sedan tänkte jag, hur kommer det sig att jag vaknade till och vad var det som lät så att jag vaknade till. Så det var ju då mobilen och att brorsan hade skickat ett meddelande som det stod "Kolla på 4an". Eftersom jag redan hade vaknat till så bestämde jag mig för att snabbt sätta på 4:an och kolla vad det var. Det var inge intressant så jag stängde av lika snabbt som jag satte på tv och somnade om. Jag vet inte varför han skickade ett meddelande, men han trodde jag var vaken. Fattar inte varför med tanke på att jag sa till honom innan på dagen när jag var ute hos honom att jag jobbade dagen efter fast kväll. Han kanske missförstod allt, men jag fick min sömn och vaknade upp kring nio någon gång. Det var väl rätt okej, slapp stressa. Låg kvar i sängen ett tag också.

Nåja, har inte så mycket att säga. Klockan är mycket, men jag är ledig imorgon så jag har inte direkt någon tid att passa. Fast jag har pratat med både mamma och pappa (fast i telefon), och de båda tyckte jag skulle gå och lägga mig tidigare även om jag inte jobbar imorgon. Men innan jag lägger mig så ska jag titta lite på "Brothers and Sisters" som mamma spelade in åt mig eftersom jag inte var hemma då. Sedan så får vi se!

Ha det bra nu allihopa *Gäääsp*

P.S 19 dagar kvar - Nu börjar det närma sig den stora dagen. Det blir allt mer och mer pirrigare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0