Första dagen efter 5 veckor..

Go'kväll gott folk!

Nå, vart ska jag börja. Jo, idag var det första dagen i skolan på fem veckor. Det kändes helt okej faktiskt med tanke på att det inte var någon speciellt lång lektion. Hela veckan kommer vara helt lugn, jag menar det är inte direkt som om vi kommer ha långa dagar eller så. Egentligen är det meningslöst att gå de två sista veckorna som är kvar med tanke på att vi i stor sett inte behöver göra något som kan påverka våra slutbetyg. Vi får väl se hur det blir. Jag skrev inget igår, men det berodde på att jag blev tvungen att skriva klart min dagbok som man hade som apu-uppgift. Min blev rätt så lång jämfört med de andra, den blev på 22 sidor. Jag berättade för min lärare att jag ville göra om den bara för att alla andra hade väl skrivit sina dagböcker på kanske 16 sidor. Det enda hon sa var att jag inte skulle bry mig om eller lyssna på vad alla andra säger utan gör det jag själv vill göra. Hon fick reda på att min dagbok var på 22 sidor, och hon ville även ha in alla dem 22 sidorna också. Så det fick hon också.

Hmm..vad har jag annars gjort idag? Jo, jag har varit hemma och tagit det lugnt. Träffade mina grannar idag, två tvillingar. Gick handlade snabbt, sedan så slutade det med att vi hamna hemma hos dem och kolla på en film. Det är en film som jag har velat se så pass länge nu att jag äntligen fick se den..*Step up*.. Den var grymt bra! Jag gillar dansfilmer, men så har det inte alltid varit. Jag har även börjat gilla musikalfilmer. När jag och Jennifer var små så brukade hon ofta tvinga mig att kolla på Grease filmen med John Travolta. Självklart tyckte jag att den var dålig, men efter ett tag så hade jag sett den så pass många gånger att jag började gilla den. Så man kan säga att tack vare Jennifer så har jag även börjat gillar musikal filmer. De filmer som jag har sett är Grease, Rent, Dreamgirls och sedan är det någon mer fast jag kommer inte på den. Ajuste den heter Sound of music. Sedan gamla dansfilmer som Flash Dance och Dirty Dancing har jag väl även börjat tycka är helt okej filmer. När jag var liten så var inte sådana där filmer riktigt min smak. Det samma är med musik, även när jag var liten så har jag alltid gillat rap, hip hop och r&b. Fast idag så har jag faktiskt börjat gilla en del rockband. Folk som har känt mig hela sitt liv vet att det inte alltid har varit så. När vi var små så var det väldigt många maträtter som man inte tyckte om bara för att det kanske fanns gurk, spinat, broccoli, majs, paprik osv. Fast idag så älskar jag i stort sett nästan all grönsak och frukt. Jag antar att när man blir äldre så ändras man en hel del.

Okej, det här kommer låta lite konstigt. När jag var runt kanske 12 års åldern så hade jag i stort sett inga tankar på vad jag ville bli utan det fick gå som det gick. Alla planer kom då man skulle välja gymnasium. Folk har många gånger frågat varför jag valde omvårdnadsprogrammet och jag har inte alltid haft något riktigt svar, men nu i trean så har väl svaret mest blivit att jag helt enkelt vill jobba inom vården. Jag har ju haft en del inspiration från sommaren 06 när jag var på plastikkirurgen på KS.  Att se hur opertionssjuksköterskan jobbade så önska jag hela tiden att det var jag som stod där, ibland ville jag vara kirurgen och ibland operationssjuksköterskan. Någonting stort skulle jag i alla fall vilja bli inom vården, men hur ska jag klara av att plugga när jag knappt klarat av gymnasiet. Vi får se längre fram i tiden hur saker och ting kommer se ut. Just nu ska jag i alla fall jobba och i september har jag bestämt att jag ska åka ner till Barcelona och fira min födelsedag..=)

Hur som helst mina nära och kära..ska nog börja tänka på Refrängen! Ha det glatt och nice!
Byebye People!

P.S 11 dagar kvar, 12 var det igår..=)

Kommentarer
Postat av: Malin

kan man ha bättre grannar än oss eller (h)

2007-05-28 @ 23:54:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0