Lördag, 19 Maj

Go'Kväll!

Orkade inte skriva något igår, eller jag hade bara inge lust. Idag så har det varit en väldigt tung dag på praktiken, haft väldigt mycket att göra. Så jag väntade bara på att få sluta den sista timmen som var kvar. Efteråt så hade jag bestämt med brorsan att åka hem till honom. Han var hund vakt i helgen åt hans tjejs hund, som var bortrest nu under helgen så hon kunde träffa sin familj osv. Det var mysigt och hunden är lite hårig och söt fortfarande, har saknat lilla *Olivia* så länge. Sedan min bror flyttade ut från sin tjej så har det varit ett tag sedan jag har kunnat träffa henne, men det var jättekul att få träffa henne.

Ni kanske märkte att det var skumt väder idag, och det är helt sjukt. Imorse klockan sex på morgonen så stod jag i Slussen och vänta på bussen. Då var det hur varmt som helst nästan. Jag blev chockad när jag kom ut imorse att det var så varmt så tidigt på morgonen. Självklart var det fint, för när jag stod där i Slussen och var sjukt tröt så fick jag samtidigt se soluppgången..mycket fint! Fast vad hände senare på dagen?! Det började ju för f*n regna och blåsa. När jag skulle åka till brorsan så regnade det, men när jag skulle åka hem från honom så var solen framme igen fast det var inte så där jättevarmt ute för det inte. Fast jag håller tummarna på att det ska bli fint väder imorgon och att det ska hålla sig.

Jaja, jag tänkte inte berätta något så där jätteroligt, igår kan jag berätta att jag träffade min pappa. Vi träffas inte så ofta bara han och jag, så det är bara kul när jag får umgås med honom ensam. Det är det alltid! Nej, men jag hade ringt honom i förrigår och frågat ifall det gick bra om vi kunde träffas och käka något tillsammans. Självklart gick det. Han hämtade upp mig efter praktiken och sedan så åkte vi till Skärholmen och käkade lite snabbt. Sedan rörde vi vidare oss till Kungens Kurva för att handla lite "familjeprylar". Haha, så smart som pappa var hade han glömt sina jobbarnycklar kvar ute på sitt gamla jobb (han håller på att flytta nu med jobbet). Så vi åkte tillbaka och hämta dem, så på samma gång åkte vi även och kollade in hans nya kontor som han kommer sitta i nu. Herregud må jag säga, det var ju sjukt fint där inne och det var jätte stort. Allting där inne var helt sprillans nytt. Utsikten var jättefin och man kunde se lite grann in mot stan. Efter det så skjutsade han hem mig igen. Det var jättekul att få umgås med pappa, för det är inte ofta han får umgås med mig och min storebror själva. Imorgon (söndag) ska han och pappa åka till IKEA i Barkaby, så då får han och storebrorsa umgås med varandra. Fast det skulle ju självklart inte förvåna mig ifall lillbrorsan skulle hänka på. Fast med tanke på att Raffe och Patrik inte träffas så ofta kanske det är bra att han också följer med. Patrik fyller år nästa vecka så då ska jag förmodligen till dem och fira honom. Han ska bli 12, om jag minns rätt. Så det ser jag fram emot.

Jaja, det var väl allt. Min kära mamita spelade in Cold Case åt mig nu när jag kom hem kvart i nio på kvällen så jag kunde få se det när jag kom hem istället. Tänkte gå och kolla på det nu dåra!

Ha det gott allihopa och ha en trevlig kväll!
Byebye people!

P.S 20 dagar kvar, 21 dagar kvar har redan passerat

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0