Sista dagen, men bara två veckor kvar!

Go'kväll!

Läget gott folk? Med mig är det ganska bra faktiskt, har haft lite ont i kroppen idag och det har varit riktigt jobbigt faktiskt. Fast jag mår mycket bättre nu. Jag vet inte vad det berodde på, fick mest ont i magen. Det har i alla fall gått över.

Idag var det sista dagen på min praktik och om jag ska vara ärlig så känns det hel skumt. Kommer verkligen att sakna dem, de har varit så snälla och trevliga mot mig och jag har fått lära mig en hel del faktiskt. Det här är nog den första praktiken som jag någonsin trivits på och  fått lära mig något. Personalen har jag som tidigare sagt är väldigt trevliga och de vill att jag ska lära mig nya saker hela tiden vilket jag tyckt har varit väldigt kul. Nåja som jag tidigare berättade så var det min sista dag idag och ja, jag kommer sakna dem. Fast det är ändå lite skönt eftersom det bara är 2 veckor kvar. Man kan känna hur dagarna räknas ner. Det ska bli riktigt kul, så jag hoppas verkligen att den dagen kommer bli en dag som jag aldrig kommer att glömma.

Hade planerat in en anna grej idag också. Mamma och jag hade tänkt att besöka mormor och morfars grav, eftersom den inte ligger så där jättelång därifrån där både mamma jobbar och jag praktiserat. Fast det blev aldrig av pga. att jag kom på imorse att jag hade lektion idag som jag blev tvungen att gå på, men när jag kom till skolan så visade det sig att det inte var någon och då blev jag rätt besviken. Sådan information tycker jag man borde tänka på att lämna ut lite tidigare. Jag menar jag kunde ju ha stannat kvar längre på min praktik och sedan åkt och besökt mormor och morfars grav tillsammans med mamma, men så blev det ju inte. Det är så typsikt! Fast något som var positivt med den här dagen idag var väl nog att det var solig och ganska varmt ute tycker jag. Jag menar som imorse när jag stod och väntade på tunnelbanan så kunde jag känna den kalla luften och se det mulna vädret som var. Inte en chans hade jag trott att det skulle klarna upp och bli blå himmel med en vacker sol och såklart bli varmt. Jag hade ju klätt mig lite varmare idag, eftersom det var ganska kallt imorse. Fast jag hade med mig en tygpåse ifall det skulle bli varmare, då kunde jag bra stoppa ner jackan vilket jag också gjorde såklart.

Annars idag då, hmmm..Jo, jag har nu planerat min lillebrors födelsedags present. Först och främst så ska jag till min pappa imorgon och fira lillen också. Som jag berättade igår så fyllde han 12 år. Jag har lånat en film av Jenni som jag tänkte han och jag kunde se imorgon eller något. Han tyckte det var en lysande idée och det tyckte jag med. Han var så söt när han sa: Marre, jag längtar verkligen till att du kommer imorgon. Det är nog det bästa med honom när han säger så, för det låter så snällt och sött när det kommer från honom. Så imorgon hämtar pappa upp mig när han har slutat. I helgen så är det även morsdag, så jag tänkte spendera söndagen med mamma och hitta på något kul med henne. Vi hade tänkt att åka och kolla på lite kläder inför studenten. Hennes idée, men jag tycker väl det lät kul. Det är kul att få ha mamma för sig själv ibland, för vi kan ha det riktigt trevlig och roligt tillsammans.

Ja, nu har jag väl i stortsett berättat dagen. Pratat med storebror har jag också, och även med lillebror och de båda mådde jättebra! Hoppas det är så tills jag träffa de båda, imorgon den ena och någon gång den andra.
Ha det bra allihop! och Sov gott, för det ska jag göra eftersom jag är sjukt trött!

byebye people!

P.S 15 dagar kvar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0