Tyst och lugn kväll..

Go'Kväll!

Idag så har det varit en bra dag, har haft ganska mycket att göra på praktiken fast det gick bra. Det blev lite stressigt ibland pga. vissa saker, men annars har det faktiskt bara varit bra. Igår så var det inte så mycket att göra, det var ganska lugnt faktiskt. Det hände då en liten händelse som var lite dramatisk, lite diskussioner och aggressioner från de anhörig till två olika patienter. En patient blev struken från operations listan och då tände (förmodligen eller antar jag) sonen till, till den patienten. Hon hade väntat länge (månader) på sin operationen och så plötsligt så blir den inte av. Sådant kan hända, men självklart är det inte kul och ingen tycker att det är rättvist. Hur som helst så började den här mannen (sonen) höja rösten, nästan skrek på sjuksköterska som bara vara budet. Hon förmedlade bara den information som hon hade fått, men det förstod inte den anhörige för att påstod att det var hennes fel osv. Han hade självklart att bli arg, men den här mannen förstår nog inte vad sjuksköterskorna gör på den där avdelning. Illa nog så hände det mer saker. Besöks tiden hos oss är mellan 15-19 på vardagar och 13-19 på helger. Så igår då så dök det upp fyra män som skulle besöka sin kusin och då var klockan nio på kvällen. Besöks tiden var slut, men släktingar och familjer medlemmar forsatte komma fast man hade sagt ifrån att den här patienten behövde sova eftersom han nyligen hade blivit opererad och var väldigt trött. Då hade han bett om att få vara ifred, men ingen av hans anhöriga brydde sig om det. Hur som helst, en undersköterska sa åt de här fyra männen att besöks tiden är slut och fast de ville gå in dit ändå så de började använda ordet snälla och därefter kom kan vi inte få gå in lite snabbt bara. Hon visade då med sitt kroppsspråk att det inte var någon mening med det hela att ens försöka förklara för dem var omöjligt. Då blev en ut av de här männen upprörda och höll på att höja rösten och började ställa till med onödiga problem som gjorde att det blev lite obehagligt. Det var lite jobbigt, men de gick till slut.

Det var i stort sett allt som hände igår. Idag hände inte heller så mycket som jag skrev innan, utan det var bara lite stressigt  i början på morgonen fast annars lugnt. Tack och lov så är jag ledig imorgon, men jag jobbar fredag, lördag och söndag. Får därefter vara ledig måndagen där på. Idag var jag så trött på vägen hem att jag och Gisela somnade till ett par gånger på bussen. När jag kom hem så somnade jag rätt snabbt och sov rätt skönt =)..

Aja imorgon är det en ledig dag och förmodligen ska jag träffa Jenni. Ska se vad som händer! Nu ska jag nog gå och lägga mig eftersom jag är så trött just nu. Sov gott ni andra!

Puss och kram på er, Chao

P.S 23 dagar kvar, 24 har redan passerat

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0