November har kommit!

Hejsan!

Nu har det väl gått ett par dagar sedan sist och nu har det blivit mycket kallare ute. Vi väntar väl bara in snön antar jag. Usch, jag fryser inne ibland t.o.m. Fast det är inte så farligt ändå. Om man tänker efter, det här är ingenting jämfört med vad som väntar oss in mot november och december. Det är helt otroligt att det faktiskt har blivit November redan. Jag tycker oktober månad gick som på räls. Fast jag antar att det kanske beror på att jag har jobbat ganska mycket och har inte hunnit tänka på att än det. Jag har nu snart jobbat på mitt jobb nu i 5 månader. Det är helt otroligt! Jag trivs fortfarande och är faktiskt nöjd med min tid där än så länge. Alla där fattar inte att jag har jobbat så mycket som jag har gjort och jag tycker det är helt okej.

Idag och igår så var jag ledig vilket har varit ganska skönt. Träffade min pappa, min lillebror och hans mamma igår. Vi var och käka på Kinarestaurant, buffé. Mums, mums säger jag bara. Det var jättegott. Sedan var jag hemma ett tag och lite senare på kvällen då så träffade jag min kompis Gisela (mi hermanita). Vi träffades bara en liten stund, fast det var och snacka lite och bara få träffas. Träffade även min lilla granne innan som berätta att hon snart ska flytta. Det är synd, vi har känt varandra i snart 14 år och bott på samma gård lika länge så nu ska hon och hennes syster flytta. Det är lite trist, men vi får väl se hur kontakten mellan oss kommer att bli. Jag tror nog att den kommer bli sämre. Hur som helst, idag då så har jag varit med Jennifer och Gisela i stan. Vi köpte lite grejer. Jag själv köpte kläder, smink, parfym, ritbok, örhängen, bokmärke för min Pelé bok, brosch med Colombias och Sveriges flagga på och sedan så var det nog inge mer. Det var en del i alla fall. Jag skulle köpt skor och en vinterjacka, men så långt kom vi inte. Det var så mycket folk och det var bara allmänt jobbig att springa runt bland alla människor. Eftersom det är höstlov nu så är alla ungdomar inne i stan hela dagarna. Fast på vägen hem så gick vi till Gamla stan och det var faktiskt lite mysigt, även om det var kallt ute. Vi köpte varma drycker på vägen och så. Det var väldigt trevligt trots de tunga kassarna.

Imorgon är jag också ledig, men jag är beredd på att gå och jobba ifall det är kris. Det gör inte mig något. Mina två lediga dagar har varit underbara och min familj och mina vänner har tagit upp mycket tid av de dagarna så jag har hållt mig sysselsatt och inte bara varit hemma och inte gjort något. Fast de ringde faktiskt igår tidigt på morgonen klockan 07.00 och frågade om jag kunde komma in och jobba, men jag tackade nej. Hade ju redan planerat att träffa min pappa och dem för att luncha, så jag ville inte sabba de. De ringde även senare och frågade om jag kunde jobba idag, men det gick inte det heller. Hade ju planerat med Jennifer att åka till stan.

Jag ska vara riktigt ärlig, ifall inte jag hade planerat något med familj och vänner så hade jag säkert hoppat in för att jobba. Det är sådan människa jag är. Jag ställer upp för jobbet eftersom jag ändå inte har något bättre för mig. Nåja, imorgon så kan jag faktiskt jobba ifall det är kris. För nu har jag vilat upp mig i två dagar så det känns faktiskt helt okej för min del.

Aja, nu har det ju även varit Halloween också! Vi har dock inte fått något besök av några utklädda barn än. Lär vi väl inte få heller hoppas jag. I helgen ska man ju även åka ut till gravarna och hedra samt minnas de som dött. Min mamma hade tydligen gjort det idag utan att berättat något för mig, så jag fick inte följa med. Hon åkte ut för att besöka sina föräldrars (mormor och morfars) grav. Det var lite synd att hon inte sa något för jag hade sett fram emot det i helgen och har gjort det ganska länge eftersom jag aldrig har tid och inte har gjort det på länge. Minns inte ens sista jag var där. Fast jag önskar faktiskt mer att få åka och besöka min farmor och farfars gravar. Men jag tror inte min farmor har någon grav utan en sådan här minnes grej. Minns inte vad det heter egentligen. Skulle även velat åka och besöka min kusin, mosters dotter, samt min morbrors gravar. Vet inte ens om de har några gravar. Så lite man egentligen vet om sin egna släkt.

Fast det är så det är när man inte står varandra så nära i släkten. Det är väl alltid telefonsamtal och gratulationskort som gör så att man håller kontakten. Fast det är de som är så bra med Gisela och hennes familj. Hennes familj är liksom som min andra familj. Jag står dem så nära. Vi firar varandras födelsedagar och umgås på ett sådan sätt som en familj ska göra. Mamma och jag står ju varandra ganska nära. Hon är ju min bästavän kan man säga. Vi kan i stortsett prata om allt med varandra och hon har hjälpt och stöttat mig med vad jag än har gjort i livet. Mamma ser också Gisela ibland som sin egen lilla dotter har hon sagt. Hennes små syskon behandlar jag som mina egna, även hennes mamma kan vara som en mamma/moster. Det är ganska skönt. Till Julen nu till exempel så ska jag och Gisela fira tillsammans. Först med min familj och sedan med hennes. Det ser vi båda fram emot.

Ni som inte förstår vad Hermanita linda betyder, det betyder vackra/söta syster. Det är det som jag alltid kallar Gisela. Vi brukade alltid säga till varandra så här förut:

Mi amiga y yo somos amigas y hermanas por siempre.
Siempre vamos a estas juntas..
gracias por estar aqui, mi querida hermanita!

Min kompis och jag är vänner och systrar för alltid.
Vi ska alltid vara tillsammans..
Tack för att du finns, min kära syster!

De flesta kompisar som jag står nära är min familj, jag räknar dem som familj. I det här sammanhanget så gör jag det. Som sagt jag älskar min familj och mina vänner och det har jag alltid gjort och kommer alltid att göra...
Det här var då lite djupa saker, men det är för folk som står mig nära så dem vet vad de betyder för mig. Det är väldigt sällan jag säger sådana här saker till någon.

Nåja, nu börjar mina fingrar att frysa lite eftersom jag skriver så himla mycket. Fast ni får ha en trevlig kväll allesammans! Ha det så bra!

Massa goa höst hälsningar
Från Lilla mig, Marre

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0