Snöade inatt!

God kväll!

Hallå hallå på er! Idag så var det kallt, men faktiskt fint väder trots allt. Som många nog vet så snöade det i Stockholm inatt, tack och lov så var det ju inte mycket. Fast det var väl bara en tids fråga innan det skulle ske. Jag menar med tanke på att det varit så kallt så länge, så var det inte oförväntat. Under de senaste dagarna så har jag haft en sådan stor längtan till Julafton. Igår fick jag reda på att min storebrorsa ska jobba på jul och kommer tyvärr inte fira den med oss andra. Det var faktiskt ganska trist att höra.

Nåja, ska berätta kort om denna dag. Idag så träffade jag min storebrorsa. Vi träffades i Slussen och promenerade in till stan (centralen). Fönstershoppa och planerade lite gemensamma julklappar till familjen. Vi har pratat om vår lillebrorsas julklapp. Eftersom vi har träffat honom så sällan så funderar vi på om vi kanske skulle köpa något lite mer bortskämt i år. Han har blivit jättestor nu och är inte en liten kille längre. Snart är han en ungdom..=).. Jag tycker alla mina kompisar små syskon, inklusive min egen, bara växer så himla snabbt att man knappt hinner med deras uppväxt. Jag tycker min lillebror bara växer och växer. Han är ju fortfarande i målbrottet och det är ganska kul. Blir lika chockad för varje gång man hör honom prata. Hur som helst, jag och brorsan var i stan och så. Kollade lite på skor, kläder och sedan ringde vi Gisela för att kolla om hon jobbade. Självklart gjorde hon det! Hon jobbar i Gamla Stan, så vi promenerade tillbaka till Slussen och sprang in lite snabbt och hälsade på henne. Som vanligt så köpte jag och brorsan något varmt att drick och något gott att tugga på, på vägen dit till Giselas jobb. Det var faktiskt skönt att gå trots att det var kallt. Fast på vägen hem så frös jag nästan ihjäl. MÅSTE köpa en vinterjacka.

Ja, imorgon så är det dags att börja arbeta igen. De har dock inte ringt något idag och frågat om jag kunnat jobba idag, men det är väl ganska skönt ändå. Nu känner jag mig faktiskt ganska utvilad och ser ifram emot att få jobba lite igen. Men nu är det bara några dagar så det är lugnt! Jag har inget värsting schema fram för mig i alla fall.

Nåja, ska inte berätta mer idag. Skrev så mycket igår...

Ha en trevlig Lördag Kväll allesammans!
*Marre*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0