Det har gått 4 och 6 år sedan..vi har fortfarande inte glömt!

Yo, tjabba tjena!

Oh my god..MTV-video music awards katastrof, okej jag såg knappt en femtedel av hela galan. Fast ut av det jag såg så verkade allt så konstigt och förvirrande. Som sagt så var jag ju ganska trött och orkade inte hålla mina ögon öppna. Så det blev inte mycket av den galan. Jag hade helst velat se Alicia Keys, Chris Brown, Rihanna och Britney Spears s k comeback som då inte blev så där jättelyckad. Stackars kvinna, blev hon tvungen att göra bort sig?! Kunde hon bara inte valt en lugn låt som hon inte behövde dansa till. Nu gjorde ju hon bort sig totalt istället. Som vanligt sjöng hon playback också. Nja, jag såg det på ett klipp när hon uppträdde och man kunde även se 50 cent's min i det hela, han tänkte väl; ehhh..vad är det här?! Nej, det där blev inge bra. Nu får hon bita i det sura äpplet och skärpa sig ifall hon verkligen vill lyckas och komma tillbaka igen.

Jag såg även ett litet klipp från Chris Browns uppträdande med Rihanna..det var också väldigt gulligt..Hade faktiskt velat se hela hans uppträdande. Artisterna där som har blivit intervjuade av olika tidningar från U.S.A. hade tydligen tyckt att hans uppträdande var nog det absolut bästa. Jag läste på någon amerikansktidnings hemsida att Justin Timberlake och 50 cent gillade Chris Browns uppträdande och att de hade sett fram emot det mest. Jag vet att han är en duktig artist och dansare, så jag ångrade mig lite grann för att jag missade det. Nåja, jag såg även lite av Alicia Keys uppträdande och hon var grym som alltid. Älskade låten hon sjöng också, den var fin.

Om jag ska var ärlig så var det ganska krångligt så som artiserna fick sitta och se hela showen. När de fick pris och skulle ta sig till scenen för att ta emot det så tog det lång tid pga. att det var så trångt. Det var ganska synd. Hur som helst, nu får man vänta till nästa år då..=)..

För er som kanske har glömt så är det den 11 September idag, och vill alla minns väl vad som hände för både 4 och 6 år sedan. För 4 år sedan så mördades Sveriges utrikesminister, Anna Lind, inne på NK i stan. Och nu har det även gått 6 år sedan terroattacken mot The twin towers, World Trade Center i New York. Tiden går så snabbt, att det har gått så många år redan. Det är helt otroligt..2 986 människor omkom den dagen. I tornen så dog 2 595 och cirka 200 av dem hoppade ellet ramlade ut från fönstrena..343 brandmän och 60 poliser är då även inräknade ut av de 2 595 som dog. De var många kroppar man inte kunde identifiera. Det flög ju även in plan i Pentagon och Somerset County. Så ikväll och de närmaste dagarna så lär det väl komma en del dokumentär program om 11 September. Vi andra får väl även passa på och hedra Anna Lind, också. Jag minns att vi hade en tyst minut i skolan förra året, både för Anna Lind och för de som omkom i World Trade center. Det är en väldig fin sak att göra. Även om inte attacken hade något med oss att göra, det okom så många människor och det var sorligt. Vissa av oss har kanske släktingar som bor i U.S.A som kanske däremot blev drabbade eller något. Jag har t.ex. sysslingar i det landet, och min mamma har kusiner som bor där. Självklart har vi ingen kontakt med dem eller inte ens känner dem. Jag har träffat två av mina sysslingar en gång, för ett par år sedan. Min mamma har lite kontakt med sin kusin Doris som tack och lov bodde i Los Angeles vid den tiden, fast har flyttat. Fast efter attacken så pratade inte de så mycket med varandra, hon lämnade Los Angeles så nu har det varit svårt att få tag på henne sa mamma. Nåja vi får väl komma ihåg att ha en tyst minut någon gång under dagen.

På tv4 hemsida så fick man frågan om man minns vad man gjorde den dagen. Jag kommer precis ihåg. Jag var hemma hos mina grannar, Malin och Frida, och det var väl några till kompisar till oss också. Vi hade kommit hem från skolan precis eller något. Det var deras mamma som bad oss att sätta på tv då, och kolla på NBC tror jag. Då samtidigt när vi kollade hade bara ena planet kraschat än, det tog bara några sekunder så fick vi se andra planet också. Jag tror klockan var mellan antingen två eller tre på dagen. Kanske inte exakta tid, men jag tror det i alla fall. Dagen efter så såg man i tidningen med stora bilder på hur andra planet åkte in i det andra tornet. Helt galet..usch vad hemska saker som kan ske i världen och än idag så klart!

image30

image31

image33

Några år senare såg det ut så här som en liten *Tribute*
image34
En väldigt vacker bild faktiskt..

Nåja gott folk måste börja göra mig i ordning för att jobba. Jag börjar om en timme klockan 14.00 till 21.00 ikväll. Det ska var bli okej ändå. Trivs på den avdelningen jag är på nu och det är bra. Förhoppningsvis hinner jag se lite av Idol på kvällen och kolla på Gilmore Girls när jag kommer hem. Ska även se So You Think You Can Dance, om det är någon dokumentär om dagens datum så kanske jag också tittar. Annars har jag filmen med Nicholas Cage, World Trade Center, som Jennifer har lånat vid tillfället. Fast när jag får tillbaka den så ska jag väl se den ännu en gång.

Ajuste människor, nu är det 5 dagar kvar till en annan väldigt speciellt dag, för mig i alla fall..=)..så det ska bli väldigt nice. Aja ha det så bra..people...simma lugnt idag och ni får ha en trevlig kväll...

Ha det bra!
Bye bye..chao amigos!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0