Ombildning..

Som sagt vi gick på detta möte och det var väl några stycken som var där. Det som oroar mig är att det kanske inte kom fler människor än så. För vi var ju bara där i 45 minuter eftersom vi skulle iväg. Jag vill ju verkligen inte vi ska ombildas. Vi måste vara fler som röstar nej innan det är försent. För det finns så många orsaker till att inte köpa lägenheterna och det som var synd var ju att det bara kom människor som ska rösta nej och är osäkra. Det hade varit bra om det kom människor som tänker rösta ja. För det vore ju bra för dem att höra vad som händer med deras ekonomi om de accepterar detta. Allt handlar bara inte om att ha pengar, det var vi alla på mötet överrens om utan frågan är; Vad händer med dig och din skuld till banken om du inte längre kan betala av ditt lån? Det var eventuellt en fråga som ställdes och svaret vi fick räckte nog till att tacka nej.

Vi är så många människor som kämpar för och emot ombildning. Det ska bli intressant att se hur det blir för oss. Imorgon är det ett till möte jag vill så gärna gå på, men jag jobbar kväll så mamma ska gå istället. Jag är även rädd att det kommer sluta illa för oss, men jag antar man bara får hoppas. För i stort sett alla hus här i närheten ska ombildas.

Ska inte prata så mycket om det här, men jag ska säga något som en gammal vän till mig sa. Vi träffades nämlingen på mötet och prata lite om det här och allt. Hon sa så här; Det finns många studenter som fortfarande letar efter bostad och att alla hus blir till bostadrätter gör inte saken lättare. Vi alla kommer behöva flytta längre ut från innerstaden för att kunna ha råd att bo kvar i Stockholm ens. Jag är självklart emot och folk som tänker tacka ja tänker bara på att de kan göra vad de vill med sin lägenhet och göra allt på sitt sätt. Det handlar om så mycket mer än så och jag hoppas verkligen att folk öppnar upp ögonen och ser det.

Känns skönt att lätta lite på hjärtat...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0