Tisdag, En kort dag på arbetet..

Idag så har jag jobbet en kort dag på jobbet och det har varit så lugnt som det kunnat bli. Visserligen har det varit både bra och dåligt. Lugnt har det ju inte varit på länge, men redan igår när jag jobbade med min sk. bästakompis - Bilar (jag kallar honom för det, men han är verkligen inte min bästakompis, hehe..). Hans namn är inte bilar, men det är lättare att kalla honom för bilar om man inte kommer ihåg det. Hur som helst, vi hade jättetråkigt igår. Det fanns verkligen ingenting att göra igår kväll, lugnt bara.

Har inte bloggat sedan i lördags. Bloggen har ju varit "ur funktion" och det har varit svårt att blogga, men nu funkar det igen. Helgen kan jag ju säga var jättelugn. I lördags kväll så gick jag till jobbet för att träffa Karina, hon lurar alltid dit mig och vi pratade en massa om resan eftersom allt måste omplaneras pga. datumet blev tvungen att skjutas fram till tidigare. Vi ska åka redan i Juli, så allt är fram flyttat. Jag måste börja jobba lite mer, för lite extra cash. Jobbar just nu bara 50%, vill öka på lite mer.

Min chef ville prata med mig sa hon idag om hur det ska bli framöver för mig. Det gjorde mig dock lite orolig först, men sedan så sa hon att min andra sk. chef hade pratat med mig om samma sak tidigare och då fattade jag vad hon menade. Dem säger att de har anställningsstopp och att när det får börja anställa folk igen så kommer jag till 98% få förfrågan om att bli anställd hos dem. Vi får väl se om chefen säger något i veckan. Hon skulle kalla in mig när det passade för henne, för just nu vad det mycket.

Okej, men tillbaka till helgen då. Jag måste säga att jag skäms över hur sent jag vaknade i söndags. För det var jättelänge sedan jag sov så pass sent. Jag vaknade 15:00 och steg upp 15:30 för att äta frukost, och jag hade absolut ingen aning om att klockan blev så sent. I vanliga fall brukar jag vakna runt 10.00 på morgonen, så när jag vaknade trodde jag ju självklart inte att klockan var så mycket. Såg nämligen sedan också att Karina skickat ett meddelande klockan 09:45, men jag sov nog så pass djupt att jag inte hörde det.

Oooh, en super duper god nyhet är att jag ÄNTLIGEN har fått min älskade Colombianska Flagga. Jag ska lägga in en bild på den senare. Jag har verkligen blivit förälskad i den. Funderar nu på vart jag ska sätta den. Hmm, under tiden jag tänkte ska jag berätta att en kompis fyller år snart och ska fira sin födelsedag på lördag så jag ska dit och fira henne då. Har saknat henne och de andra så sjukt mycket. Just nu: Väntar på att min bror ska höra av sig för vi ska nämligen träffas i stan och käka middag, det ser jag fram emot. Imorgon ska jag till Kungens kurva och handla en massa påslakan. Jag fann mitt drömpåslakan och bara måste köpa det. Blir galen av att se det i tidningen bara. Så det ska jag göra imorgon..

Nåja, ska titta lite på tv och få något i magen. Men ha en trevlig eftermiddag och kväll allesammans..!

<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0