Lugn måndags kväll

Hallå hallå..!

Oj, vad ska jag berätta idag egentligen..

Det är inget nytt som har hänt. När jag jobbar så är allt som vanlig. Jag går till jobbet och arbetar mina timmar sedan går jag hem. Just nu så är jag så himla trött jag skojar inte alltså. Igår jobbade jag ju ett 07.00-21.00 pass. Fast det som var det jobbiga var att det var så jobbigt på dagen, men när jag sedan bytte avdelning på kvällen så var det så mycket lugnare eftersom jag fick vara på en ut av mina avdelningar.
Vilket då innebar att jag visste exakt hur allt gick till och exakt visste vad jag skulle göra. Men när man jobbar som timmis som jag så måste man egentligen lära sig in allt på alla olika avdelningar. Det är åtta avdelningar, men under den senaste tiden så har jag fått vara på två som man kan säga tillhör varandra. Det är liksom samma personal som jobbar på dem två. Fast när man flyttar runt till andra avdelningar så måste man lära sig "nya rutiner" och hur allt går till med dag och kvällsrutiner. Så nu när jag varit på två andra avdelningar som jag inte alls är van vid så är det så mycket jobbigare vilket har gjort att arbetet har varit jobbigare under helgen. Det värsta var att det inte heller fanns någon fast personal på den avdelningen jag var på utan bara jag och en annan timmis vilket gör vårt jobb mycket svårare. Sådant är jättejobbigt...

Hur som helst ska släppa det. Imorgon är jag ledig och då ska jag sova ut för imorse så ville jag verkligen inte gå upp utan vara faktiskt nära på att sjukanmäla mig, men det gjorde jag aldrig. Nu är jag ledig imorgon, sedan så jobbar jag tre dagar till och därefter så kommer min första lediga hela helg sedan den 22-23 September. Jag har redan bestämt att jag inte ska jobba den helgen utan ta vara på den. För den 21 Januari, nästa vecka alltså, då ska jag börja gå på schema. Då kommer jag jobba ganska mycket och då kommer jag få vara på mina gamla avdelningar där jag helst vill vara.

Imorgon så har jag dock inga planer. Jag tror inte heller jag tänker göra något heller utan bara ta det lugnt. Funderar på att laga något riktigt gott till lunch. Funderar på att göra en god pasta sallad eller något. Jag brukar ofta inte vilja göra något sådant, men jag tänkte prova på det. Måste ju hitta på något som kan sysselsätta mig imorgon.

Nu på kvällen så har jag bara legat i sänge och kollat på tv. Kollade lite på ett spännande avsnitt från CSI: New York. När jag kom hem idag så sov jag i kanske en och en halv timma. Jag var så trött, hade sovit väldigt dåligt inatt nu igen. Nåja, nu ska jag se klart på Shark som går på 3;an. Det är ett program som jag verkligen har saknat ganska länge. Jag gillar det verkligen, så det är bra att det har kommit nya avsnitt. Aja, nu ska jag titta klart och sedan ska jag sova. Och efter detta så ska jag kanske se lite av början på The Scorpion King och föhoppningsvis kommer jag somna under tiden. Vilket har blivit ganska vanligt för mig att jag göra nu för tiden. Somna med tv:n på vilket egentigen inte är bra.

Jaja..Med andra ord så har det varit en lugn måndags kväll..

Ha en trevlig måndags kväll..
Bye bye!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0