Tisdag, 080129

Tisdag eftermiddag..

Igår kväll fann jag två stycken konsertbiljetter. Det var från Shakira konserten, och den andra var från Beyonce konserten. Jag minns fortfarande de båda dagarna. Det var en väldigt lång väntan innan de båda föreställningarna började. Hur som helst så var det två helt otroliga och oförglömliga kvällar. Jag gillar de båda två som underbara och duktiga artister, men jag måste ge lite mer beröm till Shakira, den colombianska sångerskan. Shakira från Barranquilla.

Från det ena till det andra så är jag jättesugen på att se den här filmen som hon skulle vara med i fast hoppade av, Love in the time of Cholera. Är även lite sugen på boken också. Jag har nämnt det här förut, men jag vill så gärna se den. Gillar soundtracklåtarna som Shakira gjorde för filmen. Man kan lyssna på dem på You Tube. Love in the time Cholera är en film som utspelar sig i Colombia och den verkar jättebra. Den har i alla fall fångat mitt intresse. Nu när jag ändå är inne på ämnet kring film, så tänker jag på Heath Ledger, den unge skådespelaren som nyligen gick bort. Jag läste det väl på aftonbladets hemsida dagen efter det hände tror jag. Den 23 Januari läste jag det nog. Det var synd, han var en jätteduktig skådespelare och jag har sett en del av hans filmer. Lämnade kvar sina barn och allt. Uscha, det är så hemskt när man dör ung. Visserligen var han inte jätte-jätteung, men tillräckligt för att säga att det var för tidigt.

Åh, ikväll kommer den här nya serien *Gossip girl*, visserligen kommer jag missa den eftersom jag jobbar kväll. Fast jag hoppas den kommer i repris i helgen eller något. Skulle faktiskt vilja se den, den verkar lite typsiskt som en barnslig ungdoms serie. Ibland kan sådant vara kul att bara titta på. Nåja, som sagt jag jobbar kväll och nu på morgen så har jag renbäddat min säng. Åh, mina sängkläder som jag har nu är mina favoriter. De är röda och på både kudden och täcket står det Love is... Uscha, det är jättefint faktiskt. Så nu är jag nöjd med min renbäddning. Sedan idag så blev jag telefonterrad av en kompis på jobbet. Ska strypa henne, nej jag skoja. Fast hon berättade att hon egentligen skulle terrat mig klockan 06.00 imorse, men då hade jag verkligen strypt henne. Jag börjar nämligen sent idag och det visste hon. Det tråkigaste är att vi inte får jobba tillsammans denna vecka och det är synd.

Nå, hur ser helgen ut då? Jo, den börjar redan på torsdag. Hehe, extra lång helg vet ni. Så på torsdag ska jag över till min storebror på middag. Ska även förmodligen åka till Täbycentrum som jag så länge velat för att köpa skor och kläder. Fast om inte hans jobba nu bråkar så följer förmodligen han också med. Så det ser jag fram emot. På fredag ska jag förmodligen på bio och på lördag ska jag vara "barnvakt". Eller okej inte barnvakt, men sällskap till min lillebror som ska vara ensam hemma då. Pappa och hans mamma ska på sk. Bal kan man säga. För de klä ju upp sig precis som om dem ska på världens finaste bal. Så lillbrorsan och jag ska hitta på något roligt tillsammans.

Måste avsluta med en vacker bild från Cartagena, Colombia som jag hittade igår.
image42
Jag nämligen letar vackra bilder från Colombia som jag kan ha som bakgrundsbild på datan. Då letade jag efter just bilder från Cartagena som Cholera spelades in i. Det var bara för att jag såg en intervju på You Tube med skådespelarna och de sa att det var en jättevacker stad. Så då blev jag tvungen att finna bilder så jag fick se hur det såg ut i Cartagena. Som ni ser så är det ju jättevackert.

Aja måste börja värma upp min lunch, makaronilåda. Have a nice day and evning!
Byebye <3

Kommentarer
Postat av: Joakim

gossip girl var inte så kul, stängde av efter ett tag...

2008-01-29 @ 21:56:14
URL: http://joakimf.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0