Glad Påsk, en ledig dag..

Först och främst - Glad Påsk..!

Idag är det som sagt Påskafton och vi ska ha en lite påskmiddag här hemma. Som synd så kommer inte min bror hit. Har faktiskt ingen aning, men det är som vanligt han vet inte vad han vill eftersom han inte kunde bestämma sig. Hur som helst vi andra ska ha en fin middag och jag ska få ha hand om efterrätten. Hehe..Det ska bli kul och intressant. Ska gå och handla senare lite grejer.

Igår jobbad jag. som sagt bytte med min snälla rara kollega. Han skulle som sagt på sin kompis kalas på kvällen. Fast allt gick bra igår tyckte jag. Det blev dock lite stressigt i slutet, men jag fick allt klart innan jag gick hem i alla fall. Sedan fick jag låna en film av kompis på jobbet. Jag lånade Jumper, ska försöka se den imorgon.

I torsdags jobbade jag över två timmar och det är något jag ångrar. Det var nämligen inte på min avdelning utan jag skulle hjälpa till på en annan. Det gick väl bra, men det var så mycket jobbigare. Fast hela dagen hade i stort sett varit jobbig. Det hade varit mycket att göra den morgonen redan innan så vi hade mycket att göra och det fanns fortfarande mycket att göra dagen därpå, igår då med andra ord. Hela våran tvättstuga var full med tvätt och allt var bara kaos. Fast en jättesnäll arbetskompis till mig sa att hon skulle ta hand om det nu under helgen. Vi har verkligen haft fullt upp de senaste dagarna. Så himla jobbigt när det blir så ibland.

Imorse så vaknade jag upp glad och pigg. Låg kvar en stund i sängen och läste min - Pelé bok som jag FORTFARANDE inte har läst ut, men jag fick lust att läsa den idag och jag läste ca.30 sidor i den. Ska fortsätta lite senate hade jag tänkt. Det är inte så att jag inte gillar boken utan tvärtom, men jag har så dåligt för att läsa böcker. Fast denna bok har jag bestämt mig för att läsa ut innan jag ens ger upp. Det får ta ett år om det så måste för jag ska läsa ut den. Nu ligger jag väl på sida 100 eller något. Alla böcker jag nästan tidigare läst har jag faktiskt bara gett upp och lagt åt sida sedan bara struntat i den. Men det som jag gillade med den här gången när jag läste boken var att Pelé berättade när han var i Sverige, i Göteborg, och allt han gjorde. Besökte Liseberg och lite andra saker, berättade om en tjej som hette Lena som han stötte på. Det komiska var sedan att när jag precis hade stängt igen boken och satt på tv, så satte jag på 3;an och då gick reklam för Brasilien-Sverige matchen på onsdag.

Så på onsdag är jag ledig och ska eller måste se den matchen. Nåja, nu ska jag gå och kolla vad mamma gör, sedan ska jag göra mig i ordning och gå och handla. Ha en trevlig påskhelg allesammans..!

Feliz Pascua !
<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0