Reggaeton = utomlands..

Reggaeton ska jag först förklara för er som inte kanske vet vad för slags musik det är. Det är sydamerikans hip/hop kan man säga, väldigt populär bland unga sydamerikaner för det mesta. Det är inte precis som Jamaican musik - reagge direkt, utan det är en stor skillnad. Utan reggaeton har sitt eget speciella ljud i sig.

Så nu för tiden har jag fått mycket nya reggaeton låtar av en kompis och jag blir tokig. Tänker mycket på Spanien och Sydamerika, soliga stränder och värmen förstås. Sedan tänker jag på musiken i sig..hehe. Spanien och Sydamerika tänker jag på eftersom man oftast sjunger på spanska. Längtar till soliga stränder och klarblått hav.


Alicante, Spanien


Malaga, Spanien

Hoppas verkligen att min semester går igenom, verkar lite så faktiskt. Kan då börja planera utlandsresor kanske då. Har sakta och säkert dykt upp lite förslag. Vi får väl se. Nej nu tusan - slag på fingrarna. Måste för tusan sova! Får drömma vidare med mina utlandsrese drömmar.

Med tanke på fint väder, satsa på att sola lite nu i helgen. Går ju rykten om värmen som kommer med lite sol till.

Sov gott <3

Kommentarer
Postat av: ...Mamita

Hej gumman! Jag hjälper gärna till att hitta Din drömsemester, i Spanien eller någon annan stans. Puss Mamita

2009-04-25 @ 13:22:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0