Strutsfobi!!

Dagen började väldigt enkelt. Vaknade, glodde på en film *Camp Rock*. Har varit lite nyfiken på den, ingen jättehöjdare precis fast den gick att se iallafall. Jag hittade en låt där som jag gillade, ingen aning om vad den heter fast den var helt okej. Sedan blev det god frukost, gjorde oss därefter i ordning och åkte in till stan. Dem har ju inte lika stor innestad som vi hemma i Stockholm direkt, men det är ändå stort. Vi åkte faktiskt först och kollade på strutsar.. jaa läste ni rätt - ABSOLUT. Helt sinnessjukt..strutsar? Här?! Japp. Tycker inte om dem, alldeles för långa halsar. Se själva.
'






Jag lovar, jag fick en sådan panik när den ena av dem här stora djuren passerade förbi stängslet. Stod nämligen lite närmare för att kunna se något eftersom det var en annan som ni ser första bilden låg ner. Gick närmare för att se bättre då. Helt plötsligt så kom det en annan struts vandrandes längs stängslet vilket jag inte såg. Jag höll på att ramla bakåt för att jag blev så rädd. Hade Romeo brevid mig i kopplet, men till och med han sprang. Fy sjutton vilket skrämmande djur. Har ju i stortsett fobi för fåglar och det här gjorde inte saken bättre.

Hur som helst, senare så åkte vi och fikade. På hem vägen så gjorde vi en massa ärenden och handlade mat för ikväll. Pappa har precis satt igång grillen eftersom vi har så fint väder här uppe..så vi har beslutat oss för att grilla flintastek och en massa gott. Sedan har vi som första kvällsaktivitet att fiska. Så vi får se hur kvällen blir.. förmodar att det blir något sällskap spel också. Kan ju inte sitta vid datan hela kvällen.


Tog med oss lillskrutten idag eftersom han alltid sköter sig så bra i bilen som ni ser.

Hörs senare! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0