Sorligt, trist och en stor förlust!!


Ja, jag höll på att trilla av stolen imorse när jag läste på Aftonbladets hemsida kl.04.50. Var inte riktigt säker på det jag läste. Undrade om det var kanske fejk eller något. Men ja, jag vet att alla pratar om det och det kommer dem fortsätta göra hela helgen och nästa vecka kan jag tänka mig. Japp.. inatt dog en legend, en ikon och en man som har influerat många artister. Han är en av de största inom musik och alla vet vem han är - Mr Michael Jackson. Han var nog den mest omtalade människa. All kritik på hans utseende, hans beteende och allt var tydligen bara fel med den människa.


Jag har själv växt upp med hans musik och han har varit en stor idol när jag var liten. Både jag och storebrorsan har alltid diggat och älskat hans musik. Än idag struntar jag i vad folk säger om honom. Man ska inte spekulera så mycket om det negativa utan idag tror jag många ser att han var nog större och mer betydelsefull än vad folk egentligen trodde. Det var som en kändis hade sagt - Det känns som vi precis varit med om en terrorist attack och hela världen har stannat för att egentligen förstå vad som faktiskt har hänt. En kompis till mig sa - Tycker det är bra att han dog. Han hade förstört sig själv och allt. Inte konstigt han dog. Jag tänkte bara "Hur kan man säga så, han är ju en människa precis som oss. Inte säkert hans önska var att dö direkt. Snälla människan hade barn". Några sekunder senare får jag ett sms som säger - Michael Jackson skall inte kremeras, han består av 86% plast och skall därför smältas ner och återvinnas till lego, så barn fortfarande kan leka med honom. Kul att människor kan forstätta driva om en mans död. Ja, jag vet. Jag tar det lite allvarligt. Men jag kan tycka att man kan väl se det tråkiga i det också.

Detta år kommer iallafall vara historiskt. USA fick sin första svarta president, Barack Obama och sedan förlorar dem en av deras största ikoner och legender, Michael Jackson. Han är ju som den nya Elvis Presley faktiskt. Ja, mycket spekulationer kring detta kommer det vara mycket av. Detta är jättetråkigt, så R.I.P M.J, absolut.

En av mina favorit låtar är definitivt Man in the mirror. Hela låttexten säger bara ALLT.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0