En dag på stan!

Som sagt mötte upp brorsan i stan och kika presenter. Okej, även julklappar. Hittade nog en del. Jag måste även försöka köpa en vinterjacka snart också. Börjar bli dags. Än så länge klara jag mig. Men när snön kommer måste jag ha en. Men dagen var bra iallafall. Var en himla julstämning i stan. Dem dekorerar julpynt lite överallt. När vi kom till Bibloteksgatan så var hela gatan fullt med belysning. Ganska skönt med att bli distraherad av julkänsla vid den här tiden som alla är i storsett orolig för att typ bli svårt sjuk och så. Själv har jag annat att tänka på just nu. Okej åter till julbelysningen. Det var väldigt fint iallafall och jag väntar så mycket till julafton..!



Efter ett tag av letande och kikande i affärer blev vi hungriga. Stack till vårt lilla stammis ställe. Jensen's. Gud, vad gott det var. Tog min favorit rätt. Blev dock störd av en irriterad tant som satt 2-3 bord ifrån oss. Satt och hostade hela tiden (inte åt vårt håll dock, men det var störande bara) och hennes mobil ringde HELA tiden. Hon såg att alla kollade på henne och suckade så till slut sa hon "..Okej, jag ska sätta mig på telefon så låter den mindre..". Dumma tant. Varför Svarar du inte? Eller avisar samtalet? Sätter den på ljudlös? Kanske STÄNGA AV telefonen? Var nog med att hon hosta så vi bad om notan och gick. Sa till bror lite högt att jag faktiskt inte har råd att bli sjuk. *Skämt* Crazy old lady! Trots hon satt på telefonen kunde man ändå höra ringsignalen.




Yum..yum.. :-)



Maten var god iallafall och jag var nöjd. Trots den irriterrade tanten. Tack gode gud att vi gick när vi gjorde. Var nära på att slänga tandpetare på kärringen. Haha, okej. Jag har haft en toppen dag med bror som fått mig på bättre humör. Precis vad jag behövde. Koppla bort lite tankar. Får se hur morgon dagen ser ut. Jag hoppas jag kan ta en liten slow day. Men vi får se! Nu ska jag kika klart på Grey's Anatomy. Sedan fixa lite käk och sedan blir det väl förmodligen läggdags. Eller hmmm.. jag får se det med.!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0