Nya en-kronan

Kom och tänka på en sak för inte så länge sedan. Nu var det ju ett tag sedan, men när jag först såg den nya enkronan trodde jag att det hade blivit något fel. Jag trodde jag kanske hade fått en utländsk peng. Det var tydligen den nya kronan. Varför byter vi hela tiden, jag menar fick vi inte en ny enkrona för inte så länge sedan och nu är det en ny igen. Vi skaffar nya mynt för att det var 200 år sedan Sverige och Finland skildes från varandra och det här kriget mot Ryssland som förlorades. Jag vet inte. Tycker väl inte att det är något vi behöver tänka på. Nå, vi får väl se vad som händer.



Den ser..hmm.. lite annorlunda ut. Eller jaa.. lite randig kanske.. ;-)

<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0