Lite från dopet!


Min dop present. Ett fint halsband från Thomas Sabo med två berlocker. Ett N och en ängel som vilar på en stjärna.


Detta var under cermonin. Noelia grät under nästan hela cermonin. Hon var så sööt. Hahaha hon överröstade prästen. Man hörde inte vad prästen sa när vi skulle sjunga någon psalm. Medan hennes lilla kusin nästan somnade.


Omringad av alla som ville komma och titta på det nya döpta barnet. Lilla prinsessan! Sötnos.


Här öppnades det en massa presenter.. av mor och far. Lilla tjejen fick sitta i en barnstol och se söt ut bara.


Fick den här fina efter dopet. Som ett litet "bevis" att man har nu blivit fadder/gudmor. Trevligt.

Ja, det var en dikt som jag hade jobbat på så länge. Som jag klura på i 2 veckors tid. Ingen enkel grej, men jag gjorde det. Den blev klar natten till lördag. Äntligen. Jag valde själv att inte läsa den under dopet eller överhuvudtaget och jag hoppades då även att den inte alls skulle bli uppläst. Otur. Haha..förlåt. Men då mor och far till Noelia bestämde sig för att läsa upp den under mottagningen och det blev ju nästan ett fiasko. Orden blev helt fel och det lät jättekonstigt. Gud!! Sedan blev jag verkligen utpekad för att ha skrivit den. Visserligen fick jag mycket beröm under resten av kvällen. Jag är en människa som har svårt att ta emot beröm. Men kul att folk gillade den iallafall.. Läs den själv här:

En ljuvlig oktober dag
Sken ett ljus som var helt underbart
Det var en ängel som kommit till vår jord
Med klarblåa ögon och ett leende
Som lyste upp starkare än vår sol

Andetag som blåste oss omkull
Och ett hjärta så starkt och kärleksfullt
Som en liten vacker blomma du nu börjar gro
Att bli stor brådskar inte ska du tro

Som din vän kommer jag skydda och vaka
över dig som den goda fen
Välkommen till världen
Noelia Lea ____ __en

Jag behöver inte nämna hennes efternamn. Men jag är nöjd och det verkar dem andra. Hoppas ni också tyckte den blev bra..! Nej, nu gäspar jag som en toker här. Ska väl krypa under täcken och bara somna för ikväll! Mer bilder kommer imorgon också. Har en del att visa.!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0