Fredag 27:e augusti

Gud, jag spelar nästa veckans låt hela tiden. Kan inte släppa den. Hur som helst. Dagen har inte varit märkvärdig, var på ett återbesök hos min läkare. Då är man sjukskriven ett tag framåt :-( Inge skoj. Men, men. Eftersom pappa följde med mig idag så hängde jag med honom efteråt så då var han snäll och bjöd mig på lunch. Vi var i SKHLM. Han hade parkerat sin bil där.

Pappa berättade en sak som riktigt störde och irriterade mig och honom. Han hade handlat på Pressbyrån där i centrum och lämnade fram en 100 kr sedel. Han visste vad han hade givit killen som stod i kassan och skulle ha fått tillbaka hälften. Enligt killen så hade pappa bara lämnat 50 kr. Så han fick en 10:a tillbaks istället. Jag känner min pappa och det är sällan han lämnar fram exakta pengar, utan han gillar spräcka sedlar så han får mynt till parkering och sådant. Killen som stod där vägrade lämna mer än en tia. Sorgligt nog så fanns det inga vittnet. Vilka hemska idioter det finns. Hade nästan lust att gå in och klappa till honom.

Aja, men aja. Efter vi hade käkat skjutsade pappa hem mig. Sedan dess har jag kikat lite på pusslet och även gjort lite andra små sysslor här hemma. Nu är det äntligen helg och imorgon blir det myskväll med mina små änglar. Dem snällaste vännerna i världen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0