Måndag 13:e december

Yo!

Sitter och kollar på Svenska - hjältar galan. Gud, det finns så många människor som gör stora insatser varje dag. Underbart att se. Bra att det finns en sådan här gala. Ett sätt att ge tillbaka till andra. Aja, men det är vad jag kikar på just nu.

Lovade att berätta lite om helgen. Var som sagt hos storebror, och vi gjorde marsipan figurer.



Hahaha, dem blev ganska misslyckade. Vi gjorde vårt bästa. Storebror gjorde inte så värst många. Men jag och lillebror gjorde väl ett par stycken iallafall. Vi gjorde dem små figurerna. Storebror gjorde bara en massa klumpar och doppade i smält choklad. Riktig latmask.

Ja, sedan blev det film tittandes efteråt. Vi såg Inception. Så himla bra film alltså. Riktigt grym och det gäller hela tiden att hänga med. Sade till bägge två att inte titta ned eller bort utan det händer saker hela tiden.



Det var min helg. Väldigt mysig och vi hade skoj. Som sagt idag så har det varit en väldigt lugn kväll och jag har bara varit hemma. Har som sagt Romeo här så det är skönt.

Igår så hade jag oturen och ramlade i en trappa. Var ute med Romeo tillsammans med min s.k "lillasyster" Caroline. Hon hade med sig sin brors hund. Vi var ute ett bra tag med hundarna och på vägen hem så tog jag en väg jag hoppades på att inte behöva ta, men nu gjorde jag det. Tog det lugnt i trappan och sedan *vips* så trillade jag ned för tre trappsteg. Gjorde illa högerarm - fick ett blåmärke och på vänster sida av ryggen har jag också ont. Jobbigaste nu är väl att sätta på mig min jacka. Men jag lever, fast var försiktiga. Det är halt.

Jag har tidigare trillat i en trappa och då kunde jag inte gå på säkert 3 månader nästan. Eller okej gå kunde jag, men inte ordentligt. Har än idag fortfarande problem med det knät jag då skadade, mitt ledband i högerknä böjde sig. Så trappor och jag går oftast inte ihop.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0