Trafik KAOS!!!

"- Jag gick upp tidigt imorse, stod vid tunnelbanan strax innan 06.00 för att vänta på ersättningsbussarna. Det kom 2 bussar som skulle täcka hela linjen. Jag fick vänta i ungefär 30 min innan dem kom och det tog mig tid att ta mig fram. Fick ta tvärbanan efter det och sedan ringde jag jobbet och då så berättade Mariana vilken buss istället för ersättningsbussen man kunde ta och då gick det hur bra som helst. Vid halv nio var jag här. Men så mycket folk och det var något hemskt. Kylan gjorde det bara värre."

"- Jag började röra mig i god tid. Vid kvart över nio imorse åkte jag. Tar i vanliga fall kring 40 minuter att ta mig hit med tåg. Bussen vet man ju inte heller hur den går nu när det är så stora förseningar. Så det var ju bara att vänta, men ca 2 timmar tog det för mig att ta mig hit. Det är helt otroligt."

"- Herregud, min morgon var helt otrolig. Bussarna gick inte. Stod i över 20 minuter för att vänta på en ersättningsbuss och en snäll tant började prata med mig. Hon började säga; Varför är du ute i kylan, ska du inte vara hemma istället - du borde gå hem - fråga vart jag skulle åka. Eftersom jag var så arg och irriterad på allt med trafiken började jag skälla på henne; Du betalar inte mina räkningar eller ger mig pengar, jag måste jobba så låt mig vara. Sedan gick jag. Jag mådde så dåligt. Ringde min man och var på vägen hem igen så han kunde skjutsa mig och precis då så ramlade jag också. Då tänkte jag; Nu straffar gud mig för att jag skällde åt den där snälla tanten. Sedan grät jag hela vägen till jobbet i bilen och min man titta på mig bara och tyckte jag överdrev. Tur att bebisen klara kylan iallfall. Får börja klä mig ordentligt, blev lite orolig när han inte sparka något under morgonen men sedan kom det igång"

"- Jag ringde min mamma när jag kom till Liljeholmen, men hon var ju inte till någon hjälp. Hon kan ju ingeting om bussarna och tågen så jag sa till henne; Jag ska ringa min kompis som kan allt om bussarna här. Då ringde Mariana istället eftersom hon kan alla bussar här. Sedan så kom jag till jobbet en timme tidigare."

"Jag kom till Liljeholmen sedan fick jag skjuts hit. Tack och lov, men herregud"

"Jag visste inte vad jag skulle göra imorse och jag väntade så länge på ersättningsbussen så tillslut ringde jag min man och bad honom att komma och hämta mig. Så han fick släppa sitt jobb för att komma och hämta mig och sedan köra mig till jobbet. Han var helt tokig på mig och sa att jag var så jobbig. Fast jag kom i tid iallafall."

"Precis. Jag kom ju från Linköping och det går ju inga tåg upp. Fick sitta på en buss hela vägen upp till Stockholm. Jag gick upp vid 05.00 på morgonen så jag är skittrött. Kunde ju inte sova på bussen heller eftersom det var så mycket folk och jag hade väskan i famnen och människan brevid mig tog så mycket plats. Alltså jag kunde inte göra någonting alls."

"- Jag kom inte ut med bilen, dem hade inte skottat min lilla gata där."

"- Nej, men jag kom ingen vart alls med bilen. Fick inte igång den ens. Så jag har lämnat den till en verkstad som får lov och fixa den. Hur fan blir det imorgon då?


Ja mina vänner detta var DAGENS händelse som ingen kommer att glömma. Det är KAOS över hela Stockholm stad. Sinnessjukt alltså. Själv hade jag ju tur imorse, min buss kom i tid och jag i tid till jobbet också. Så skönt att få vara ledig imorgon. Men jag måste säga att man har börjat få fart på bussarna nu tycket jag och det är ju bra. Fast ni läste väl alla "kommentarer" angående denna snö kaos och kyla som jag fick höra imorse..hehe.. Fy fan 22 grader. Då är det kallt alltså.

Kika nyheterna NU.



Ja ni.. jag är glad att jag inte har så långt till jobbet..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0