100107

God morgon!

Ska vi hurra för den sol som strålar från den gråa himlen.?!

Ja, då var man SVART hårig igen. Tidigare var jag MÖRK MÖRK brun. Nej, inte svart utan mörkbrun. Jag borde ju veta. Ser mig själv i spegeln varje dag och jag ser stor skillnad på mig nu och tidigare. Bara ni andra som envisas med mig som inte gör det. Skitsamma svart är jag igen iallafall.

Igår var en bra dag iallafall. Det är mycket på jobbet nu när folk börjar bli magsjuka. Fast jag tror inte något som kommer att vara så länge pga. kylan. Det är det positiva. Folk är rädda för andra grejer. Min största jobbiga och skräckslagna rädsla är att jag ska bli magsjuk. Varför?! Jag är undersköterska och vet att det inte är något att vara rädd för, men jag gillar inte..hmmm.. jaaa.. spy?! Det är bland det värsta jag vet. Varför tror ni då att jag aldrig kan dricka så mycket alkohol. Rädd för att spy eller bara tanken av att känna mig illamående. Hatar det!

Hur som helst, peppar peppar ta i trä, så hoppas jag inte på att bli sjuk. Men jag kan ju inte hindra det. Kommer det så kommer det. Okej, byter samtalsämne. Igår hängde jag med my good friend Gisela. Eftersom det var kvinnan bakom mästervärket på mitt hår. Vi hade skoj skoj. Kikade på rolig film och käkade PIZZA. Yes, I said it. Var vrål hungrig efter jobbet så vi drog och köpte pizza. Nu har äntligen So You Think You Can Dance börjat. Eller ja, själv danstävligen har det. Den här uttagningen har ju varit så nu börjar skiten :-)







Den elaka kvinnan tvingade mig att "suga" upp en hel klubba. Blev ju för tusan blå på hela sabla tungan. Klubban var för stor att knappt..äsch.. ni vet. Är inge förtjust i klubbor, men jag ser att någon annan är det :-)



Det var gårdagen. Idag är det fint väder och jag ska strax börja göra mig i ordning och knata iväg till jobbet. Jobbar bara ikväll och sedan är jag ledig till på måndag. Så sabla skönt. Men ja, kunde ju i för sig varit ledig från idag till måndag. Men vi lever i den verkliga verkligheten vilket innebär att vi måste anstränga oss lite för pengarna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0