26 Jan.

God morgon!

Har precis kikat lite på Haiti Galan som jag spelade in här om dagen. Så fin gala och så många som gör så mycket. Själv har jag sagt till mig själv nu i ca.4 dagar att jag ska sms och skänka antingen 50:- till 100:-. Har fortfarande inte gjort. Jag ser reklamen och varje gång tänker jag. Nu ska jag skicka det där sms:et. Nu så har reklamen gått nu på morgonen igen så jag ska väl in på Röda korset och kika vilket nummer det är. Det känns hemskt att man inte har bidragit med något. 50 kr eller 100 kr kan ju göra så mycket.. Även om det inte är miljoner och tusen lappar så är det alltid något. Det är ju dem små sakerna som gör dem stora sakerna.

Så hemskt att kika på den här galan. Människor och speciellt barn som varit begravda under allt kaos, i flera dagar. Usch, det är fruktansvärt. Nej. Jag hoppas dem får den hjälpen dem verkligen behöver. Ingen ska behöva vara utan mat, vatten. Värre för barn nu som är föräldralösa.

Nå, nu ska jag snart smita iväg till jobbet. Men vi hörs senare!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0