Måndag 19:e juli

Tjena!

Hörde att Stockholm har haft fint väder. Skönt. Samma här. Men det har väl blåst en del här, så det har varit lite skönt faktiskt. Nå, dagen har väl inte varit så speciell dock. Vi tog sovmorgon. Sedan drog vi in till stan för att handla lite. Slutade med att jag köpte en massa till Romeo. Halsband som blinkar, fästingshalsband, ny matskål med dubbla mat ytor, bajspåsar och så. Köpte även en ny fläkt. Mycket bättre än den jag har hemma iallafall. Pappa sa att jag kunde få ta hem den. Snällt. Den här rör på sig och för inte så hemskt ljud.

Juste måste berätta om min händelse igår natt när jag skulle ta sista promenaden med Romeo. Kan börja med att säga så här. Vi är ju ute på landet. Här finns inga gatulampor eller liknande som lyser upp stigarna/vägarna på samma sätt som hemma i Sthlm. Dem som finns här har även gått sönder. Men hur som helst. Igår då så var jag på väg tillbaka från promenaden och upptäckte att något längre fram plötsligt rör sig. Det var något avlångt, som en pinne, som rörde sig mot mig. Såg bara att det var svart/vitt och rörde sig. Romeo blev då väldigt nyfiken av sig och skulle springa fram och kika. Själv fick jag panik och drog honom säkert en halv meter bak och därefter sprang. Innan ropade jag på min far, men han hörde inte. Jag har inte varit så rädd på länge. För er som kanske inte fatta vad det var så visade det sig att det var en Huggorm.



Återkommer strax..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0