Lördag 26:e juni

Tjaa!

Ja, för er som inte visste så sitter jag hemma hos bror min. Kom hit igår.

Nå, hur var gårdagen? Ska vi börja med arbetet? Ja, det var väl inte direkt lysande och att allt gick som det skulle. Om jag skulle beskriva det så hade jag bara varit ironisk. För det kan jag säga redan nu att så gick det inte till. Allt var bara kaos igår. Det var verkligen hemskt. Trist nog. Men då när jag stängde mitt skåp i omklädningsrummet och traskade ut från alla dessa dörrar och hörde sista dörren stängas så vara det bara *puuuh..*. Fick äntligen pusta ut i lugn och ro. Jag tog tid på mig när jag gick.

På vägen hem ringde jag G och kollade läget. Hörde att hennes telefon hade varit helt "crazy" och därför blivit inlämnad på reparation. Men jag hängde hos henne ett tag och sedan var det bara att knata hem. Sova lite och senare var det lite midsommarfirande med familjen. Käkade lite gott gott och så. Det var trevligt. Närmare mot kvällen så rörde sig jag och bror hit. Här kikade vi på Spanien, Chile matchen. Thank god for the Spanish people :-) Ja och sedan var det film heeela kvällen..

Vet ni, igår var jag snooorig som faan. Nös som om jag hade världens förkylning. Jag tänkte "neeeeej". Men det visade sig vara allergi. Inte bara mot brors katt - Sigge utan även mot något ute i naturen. Pollen?! Blommor?! Vet inte, har aldrig reagerat tidigare mot något liknande. Väldigt, väldigt jobbigt. Aja, tog allergi-tablett och nu är det bra :-).. för stunden. Idag så har vi varit och köpt blommor och blomjord till brors uteplats. Han har planterat blommor. Jag har bara kommenterat allt han har gjort. Alltså typ som "så här hade jag gjort, OM jag vore du" vilket har drivit bror till vansinne.. hahaha vi små syskon ska väl vara dem jobbiga? :-)

Nej nu ska jag se vad som hände med maten jag tjatat över. Fan den ska vara klar (enligt min bror) om 10 minuter och han har bara skalat potatis.. men sedan då?!
 
Hörs!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0