Söndag 16:e maj

Goooood morgon!

Fyfan (förlåt för svordom) vad jag vill ligga kvar i sängen. Är verkligen jättetrött. Typiskt att det skulle bli så sent  igår. Visserligen var det för en bra orsak, men ändå. Jobbigt. Fick alldeles för lite sömn och idag ska jag jobba hel dag så jag kommer vara så slut när jag kommer hem ikväll.!

Nå, gårdagen då?! Jobbade ju igår till 14. Det var toppen, toppen väder. Fan, det var ju så varmt. Underbart. Folk gick i shorts och linne bara.. Behövde inte ens en tröja på sig. upp mot 22-23 grader. Kunde det vara bättre? Nope. Till och med på kvällen så var det inte så där jättekallt. Utan det var ganska skönt. Hur som helst. Var ju på den där Stödgalan för de drabbade efter jordbävningen i Chile. Det var både roligt och tråkigt. Då pratar jag om underhållningen. Det var både bra musik och musik som man bara ville slänga på sig öronproppar. Men den musik som gick och lyssna på var verkligen, verkligen bra. Lilla galan kostade självklart lite. Kunde köpta mat + dryck och köpa lott och grejer.

Det var en massa tal från olika människor som pratade just då om det tragiska som hände i Chile. Dem visa som ett litet bildspel, vad som hände under jordbävningen. Både före och efter. Lite jobbigt att se. Sedan så spelade dem just den här låten som jag la upp här om dagen. Somos el mundo (We are the world version på spanska). Den antar jag är lite mer riktigt åt Chile jordbävningen också, självklart mest för Haiti. Oavsett vad så är det bra att vi blir påmind vad som hände i år.

Nej jag måste klä på mig. Men som sagt, idag så jobbar jag till ikväll. Slutar vid 20.00 så jag bloggar imorgon igen och då kan jag lägga upp lite bilder från igårkväll. :-) Ni får ha en trevlig och lugn söndag..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0