Torsdag 27:e maj

God Morgon på er!

Trots att vi inte åker förrän ikväll så är man uppe med tuppen iallafall. Har ju fortfarande en del att göra. Tvättade just det sista nu. Är väl klart om ca.40-45 min kanske. Sedan tumla det. Jaa. Idag är det dagen vi åker och tro mig jag är jätteglad, men mamma kom in med en tråkig nyhet imorse innan hon gick. Det varnas nu för yttligare ett vulkanutbrott, dock inte från den lilla som heter Eyjafjallajökull - fan, ett jävla namn på en vulkan. Eyja får bli smeknamn på den. Men den andra stora heter Katla - skrämmande namn ju. Messar med Marie nyss och vi gillar inte Katla just nu. Det är den som kan få ett utbrott.



Fan det är ju typiskt. Bara att hålla koll nu. Varför händer allt just nu?! Kan det inte hända typ nästa vecka istället. Allt som har pågått nu med strejken och allt. För er som kanske inte vet så strejkar vår flygbolag British Airway. Så det har varit mycket "Hålla koll" stunder. Igår eftermiddag fick vi reda på att vår flight hem på söndag hade ställts in. Jag tänkte bara: Neeej.!! Men Gisela var grym och fick fart på saker och ting. Hon fixade så att vi fick komma hem. Fick faktiskt åka hem tidigare istället. Trist för vi missar ju hela eftermiddagen, men samtidigt så är det bra med tanke på att vi jobbar alla dagen efter.

Just nu..



Packar för fullt. Stället väskan på vågen hela tiden.. Hahaha, har bara ett par leggins och ett par strumpor kvar. Sedan är det klart! Efter detta är färdigt så ska jag och Gisela till stan. Hämta upp Maries väska och köpa det sista. Typ små grejer. Ikväll så ska vår snälla och kära, goda vän Ida köra oss till Arlanda. Visst är hon toppen. Hon ska få något fint när vi kommer hem.

Nej, ska väl få lite frukost i mig. Men vi höres lite senare igen!

God Morgon igen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0