Tisdag 12:e oktober

Hallå på er!

Vet att jag inte har skrivit så mycket. Det beror på att det har varit en del att tänka på. Tråkigt nog. Men jag tog saken i egna händer och har just nu för tillfället lämnat Stockholm i bara några dagar. Mobilen är på ljudlös och jag har sagt till dem flesta att gärna mejla mig istället. Mamma skickade första mejlen och det var faktiskt skoj. Tycker det är lite roligare att skriva. Ska imorgon slänga iväg ett mejl till min moster också.

Ja, just nu är jag på mitt landställe i Dalarna tillsammans med min pappa. Det är jätteskönt att vara här. Det enda man hör är pappa som springer runt och grejar en massa. Var ute med Romeo för en stund sedan och man kunde se det vi knappt ser i storstaden - stjärnorna. Alltså då menar jag inte några enstaka utan det var FULLT med stjärnor, även dem som inte syns knappt. Jättevackert.

Det som är jobbigast just nu är att det är kaaaallt. 2+ grader utomhus och 12+ grader INOMHUS!!!!!!! Jo, jag ska berätta varför. Pappa skulle micra min mat i micron och plötsligt så la en liten del av strömmen av. Det som är så typsikt är att det just var elementen som la av. Så just nu har jag på mig: ett par leggins, mjukisbyxor, ett par vanliga strumpor, ett par sockor, mina uggtofflor, ett linne, en långärmad tajt tröja och en kofta. Jag ligger också i sängen med en filt, ett täckte och på det yttligare en filt. Jag fryser fortfarande. Önskade Romeo bara kunde hoppa över och lägga sig under täcket. Då blir jag varm på noll tid.

Vid sådana här tillfällen önskade jag att jag var HEMMA i min EGEN SÄNG. Där det är varmt och skönt. Fan vi måste sova i den här kylan i natt, så innan jag lägger mig så ska jag självklart klä på mig mer. Tack och lov så har pappa lovat mig att vi ska elda en brasa i vår öppna spis. Det bästa är att den är i mitt rum så jag får den mesta värmen hit in.

Just nu:


Romeo gosar in sig i filten han..


Tände lite stearinljus och värmeljus medan pappa lekte med proppskåpet. Lite värme..


Har datan i knät, ger faktiskt lite värme. Men tro mig inte tillräckligt. Bloggar i sängen.

Ja, detta är helt sjukt. Vi måste vänta tills imorgon då det blir ljust. Pappa är ju en gammal militär så han vet ju hur man ska hålla sig varm pga. all överlevnads teknik han lärt sig. Han har även lite militärgrejer som han använder sig av just nu. Håller på att koka varmvatten utomhus med någon utrustning han har. Ska bli te vatten och kaffe vatten till oss imorgon bitti. Fan om det är så här kallt imorgon så kommer jag äta min frukost i bilen. Där kan man få igång värmen iallafall.

Min middag ikväll blev tre smörgåsar, två bananer och ett glas mjölk. Nu sitter jag och små smaskar på lite naturgodis - en massa goda nötter och lite choklad. Kommer mer bilder strax.!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0