Ett avslut

God morgon!

Jaaa ni. Det var en ganska jobbig, tuff, kämpig och sorgsen dag igår. Jag begravde min far, en av mina absolut bästa vänner. Min far var världens goaste och underbaraste människa. Osjälvisk och oegoistisk. Kunde allt och visste allt. Han var min "hjälte". Beundrade honom något enormt. Saknar honom som bara den gör jag. Hans kraft och hans styrka är något jag vet att jag har inom mig. Känner att den sakta nu börjar komma ut. Jag har bestämt mig för att kämpa som min pappa gjorde.

Det jag känner att jag måste få säga är att - Jag uppskattade och tog vara på varenda sekund igår. Måste säga att det fanns mycket fint både gjort och sagt igår. Kunde fått ett bättre avslut. Mina allra bästavänner fanns på plats som det största stödet för mig någonsin. Jag älskar er så sjukt mycket. Vet att ni har gått igenom samma tragedi förra året. Ni vet hur det är att förlora en far, moster, farmor och farbror. Ni representerade det ni förlorade förra året igår. Pappa var nog jätteglad att ni fanns där för mig igår. Han vet ju hur mycket jag sörjde med er när ni förlorade er nära och kära förra året. Så det var bara mer än rättvist att ha er där igår. Ni fanns där för mig och min bror.! Det tackar vi er för så oerhört mycket. Kunde begärt mer.



Måste även passa på att säga, ibland tror man att släktingar bara är släktingar. Igår insåg jag nog att dem är mer än bara så. Dem fanns till hands för oss igår och det kan vi nog inte tacka dem tillräckligt för. Det kändes skönt att ha alla samlade, trots under dem mest tråkigaste omständigheterna. Men för första gången på väldigt länge nu kände jag en trygghet i familjen. Det kan jag tacka mina underbara släktingar för :)

Till Min Bästa Far

Jag satt på mina bara knän och bröt ihop
Då gav du mig en axel att stötta mig mot
Som en hjälpande krycka för ett brutet ben
Fanns du till hands då jag inte orkade mer

Dagen då du sa att du älskade mig
Stannade jag upp och stod alldeles still
Kände hur mitt hjärta byggdes ihop
Medan tårarna rann ned längs min kind

Du kunde göra allt för att få mig att le
Dina dåliga skämt var alltid lösningen på det
Att höra ditt skratt gjorde mig glad
Då visste jag att vi båda var lyckliga och mådde bra

Vi flydde ofta till vår gemensamma fristad
Där vi släppte det onda för att få lugn och ro
Där samlade vi våra styrka, kraft och mod
Problemen försvann bara genom ängar och skog

Minnen av dig finns det väldigt många av
Men dem kommer dock aldrig kunna ersätta dig som min far
Ska istället ta vara på dem och minnas dem allra bäst
Kommer ta fram dem när jag saknar dig som mest

Vi ber nu att herren där uppe tar hand om vår sambo, kamrat och bror
För far vår har gått vidare, må han vila i frid och lugn och ro

M.Bergkvist

Älskar dig pappa, vi saknar dig som bara den.! ♥


Kommentarer
Postat av: MJ

Vad fint, hjärtat <3

2011-04-21 @ 22:29:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0